5. september 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


 Bøker jeg leste i forrige uke:

The Stepford Wives - Ira Levin

Antall leste sider i forrige uke:

 362 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Ingen, beklager og det er første gang på lenge. Håper å komme i skrivemodus igjen.

 
Bøker som leses nå:

The Woman in Cabin 10 - Ruth Ware (thriller,suspense/voksen)
Syndenes forlatelse - John Hart (thriller,suspense/voksen)
The Drawing of the Three (The Dark Tower, #2) - Stephen King (horror, fantasy, western, science fiction/voksen)

Planlagte bøker denne uken:

The Woman in Cabin 10 - Ruth Ware (thriller,suspense/voksen)
Syndenes forlatelse - John Hart (thriller, suspense/voksen)
The Drawing of the Three (The Dark Tower, #2) - Stephen King (horror, fantasy, western science fiction/voksen)
Den 13. engelen - Sylvelin Vatle (krim/voksen)

Litt sent ute med mandagsinnlegget rett og slett fordi jeg ikke husket på at det var mandag. Har aldri likt mandager noe særlig så kanskje derfor jeg glemmer det av og til. Har ikke trua på ny uke og nye muligheter mantra:)

Til tross for at skrivemodusen ikke er helt på plass har jeg i det minste begynt å lese igjen. På slutten av august slet jeg med dårlig leslelyst og orket nesten ikke en gang å se på bøker. Men i forrige uke løsnet det seg omsider og fått lest en del igjen. Så håper det fortsetter slik, om ikke mer.

Jeg skal lese videre iThe Woman in Cabin 10 av Ruth Ware, som jeg er snart ferdig med og ble ikke ferdig med The Drawing of the Three av Stephen King i helga, men den blir jeg ferdig med i kveld. Og jeg skal lese videre i Syndenes forlatelse av John Hart. Satser på at jeg blir ferdig med The Drawing of the Three først og da skal jeg begynne på Den 13. engelen av Sylvelin Vatle. Har bestilt tredje bok i The Dark Tower serien av Stephen King, men usikker på når jeg får den i postkassa, så skal fortsette samlesingen når den dukker opp.

Siden leselysta endelig har kommet tilbake igjen, håper jeg at skrivemodusen kommer på plass også slik at det blir flere bokanmeldelser fremover. Men har som nevnt begynt å lese igjen og håper å bli enda mer produktiv. Liker ikke at ting stopper opp.

6 kommentarer:

  1. Du kan jo glede deg over at du har skrevet dette innlegget, Ina. Selv om skrivelysten kanskje ikke er så stor, så holder du det i gang med det faste, og det er bra. Det kommer som regel igjen med tiden. Håper bøkene du leser nå bidrar til både mer lese- og skrivelyst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle ønske jeg var like optimistisk og entusiastisk som deg, men det er jeg dessverre ikke:)
      Takk for oppmuntring, det settes pris på. Håper jeg kommer sterkere tilbake:)

      Slett
    2. Vel, det er ikke alt jeg er like entusiastisk til. Som for eksempel neste innleveringsoppgave, frist på fredag og jeg har ikke engang begynt på pensum enda... :-|

      Slett
    3. Kjenner til den problemstilling altfor godt fra da jeg selv var student. Pensum og oppgaveskriving var ikke alltid det som fristet mest, men det klarer du:) Får sende deg lykke til tanker denne uka:)

      Slett
  2. Tusen takk! Det ordner seg, men det blir alltid litt stress og sene kvelder, med levering tett opp til fristen(23:59 fredag).

    SvarSlett
  3. Husker det styret friskt i minne. Da jeg gikk på Dragvoll, NTNU var det ingen forskjell på hverdag helg, natt eller dag. Da var det bare å jobbe. Å skrive akademiske tekster var tørt og krevde sin tid:/ Så det er ikke noe jeg savner foreløpig. Masse lykke til. Krysser fingrene for deg og gjerne fortell hvordan det går/gikk:)

    SvarSlett