21. mars 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...



 Bøker jeg leste i forrige uke:

Everest - Odd Harald Hauge
The Diviners - Libba Bray

Antall leste sider i forrige uke:

894 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Steady - Jarle Sten Olsen

Bøker som leses nå:

Maestro - Geir Tangen (krim/voksen)
Night Shift - Stephen King (antologi/voksen)

Planlagte bøker denne uken: 

Forrige torsdag begynte jeg på Maestro av Geir Tangen. Den er jeg snart ferdig med så regner med at jeg blir ferdig med den i kveld eller i morgen. Og natt til søndag ble jeg ferdig medThe Diviners av Libba Bray, og etterpå begynte jeg på Night Shift av Stephen King. Jeg leste mye av Stephen King før og av og til i de siste årene også, men har bestemt meg for å lese oftere av ham igjen for han er tross alt min favorittforfatter og ingen skriver som ham.

De fleste har vel påskeferie eller den starter for de fleste om noen dager. Jeg har ingen påskefølelse til tross for at det er opptil flere påskekyllinger rundt omkring som nærmest stirrer på meg. Creepy ... Likevel klarer jeg ikke å komme i påskestemning. Men har plukket ut noen bøker jeg skal lese i påska og det kommer i et eget innlegg. Så følg med:) Jeg gjør det istedet for å lage påskeanbefaling for det er så standard. Så derfor jeg lar være å gjøre det.

4 kommentarer:

  1. Om ikke påskestemning, kanskje, så i alle fall en gryende VÅRstemning! - Håper jeg :-) Solen skinner og snøen smelter, fuglene kvitrer og de første spede spirer leker med tanken på å ploppe opp...! DEILIG!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, der er vi veldig forskjellig. Jeg er ingen vår eller sommermenneske fordi jeg er hverken glad i sol eller varme:) Og lysedager er eviglange så jeg savner mørketiden allerede:/Høsten er og blir min årstid, men det er det dessverre lenge til... Jeg foretrekker mørketid, regn og vind. Jeg er så sær at jeg liker ikke det andre folk liker og omvendt. Av og til blir jeg ikke klok på meg selv. Kanskje jeg er halvt vampyr siden jeg er nattmenneske attpåtil;)

      Slett
  2. Jeg har ikke hørt om noen av bøkene du snakker om utenom Night Shift :-) Hvis du vil lese mer Stephen King så anbefaler jeg sterkt Det mørke tårn serien. Det er mine favorittbøker og jeg håper du også vil like dem. Det er ikke grøssere men mer en blanding av fantasy og western og litt sci-fi. Det er vanskelig å forklare :-) De er iallefall fantastiske! Ønsker deg en fin påske, Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt du har hørt om Night Shift:)

      Har hørt mye om Det mørke tårn og vet det er en fantasyserie. Jeg leste den første boka for flere år siden som heter The Gunslinger. Jeg likte den godt hvorfor jeg ikke har lest videre i serien vet jeg ikke, det får jeg gjøre noe med i år;) Så jeg vet mye om den serien selv om jeg kun har lest den første boka og vet det var noe av det første Stephen King skrev. Det var først senere han begynte å skrive grøss og mørkere bøker:) Han er en fyr som behersker alle sjangere:)

      Ha en riktig fin påske du også Astrid Terese, og håper du har mer spennede planer i påska enn det jeg har;) Her blir det bare rolig:)

      Slett