2. februar 2012

Månedens Bokanbefaling (Januar)

I fjor begynte jeg tråden Månedens Bokanbefalinger. (Skal samle sammen fjorårets liste på et sted etter hvert. Har ikke fått gjort det ennå etter å ha byttet bloggplpattform. Håper jeg får tid til det førstkommende helg.)

Først en liste over hva jeg rakk å lese i januar: 

1. Utsatt (Swept Aside) - Sharon Sala
2. 101 Tips for traveling with a vampire - Joleene Naylor
3. Fossefall(37) Kjærlighet på prøve - Jorunn Johansen
4. Alle norske spøkelser fra hav til herregård - Bjørn Våde
5. 44 - Jools Sinclair

5 bøker. Ikke helt fornøyd, men er på god vei.

Ingen av disse bøkene har fått all verdens terningkast. Bøkene på lista er veldig middels og det høyeste terningkastet jeg har gitt i januar er 4. (Skikkelig strengt. I know;)

Men boka jeg gjerne anbefaler videre av disse er:

 44 - Jools Sinclair 



(Goodreads)

Last year after falling through the ice, seventeen-year-old Abby Craig woke up from death - but she woke into a world she barely recognizes. She can't see colors, memories have been erased, and her friends all hate her. And then there's Jesse, who she loves, but who refuses to forgive her the one mistake she made long ago.  

Just when she thinks it can't get any worse, the visions begin. In them, she sees a faceless serial killer roaming the streets. While the police believe that there have been a lot of accidents in town lately, Abby knows differently. And she soon realizes that it's up to her to find him. But to stop him, she'll have to confront more than just the killer. She'll have to face something else that was lost in those dark waters: the truth.
















Boka var ikke sååå bra som jeg hadde håpet på, men det er den jeg husker aller best av bøkene på januarlista. Den hadde et spennende konsept som mange paranormale fans kommer til å like. Selv om den underholdte meg, skulle jeg ønske det var noe mer. Jeg vet ikke hva. Men alt i alt en grei bok å lese når man vil slappe av med litt lett underholdning.

10 kommentarer:

  1. Høres ut som en spennende og nifs bok he he:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den var småspennende, men skulle ønske at boka hadde enda mer å by på. Vet bare ikke hva;)

      Slett
  2. Jeg har også lest fem bøker :-)Det er en mer enn det jeg trodde jeg skulle få til, så jeg er fornøyd :-)

    God lesemåned, Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, 5 er jo slett ikke verst. Men vil jo lese enda mer når man er i siget, vet du;) Sikkert bare jeg som er streng med meg selv:) Og ha en god lesemåned du også, Silje. Er spent på hvor mange bøker vi rekker i februar;)

      Slett
  3. Virker jo som en spennende bok:)Har notert den den:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er ikke verst, men heller ikke helt det store...Er spent på hva du syns om den hvis du skal lese den:)

      Slett
  4. Jeg fikk "bare" til 7 (må nesten bruke gåseøyne her, det er jo ikke et dårlig antall sånn generelt selv om det er lite for min egen del), og jeg tror jeg kun gav 4'ere og 5'ere hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg var heldig sånn sett i alle fall.
    Har troen på at februar blir en bedre lesemåned for min egen del, god bokmåned til deg også! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi får håpe at februar blir en bedre lesemåned for oss begge. Dette er tross alt bare starten av året;) God bokmåned til deg også:o)

      Slett
  5. Det var en spennende januarliste.
    Jeg synes 44 høres litt interessant ut så jeg må nok notere meg den :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde litt for høye forventinger til 44, men alt i alt var det en ok bok:)

      Slett