Jeg følger mange bokglade folk på youtube som gir gode bokomtaler. En av mine favoritter er bookswithcourt. Hun virker veldig morsom og hun gir mange gode og dype bokomtaler. Kom over en video der hun skulle adde in your pants etter noen boktitler hun fant. (Litt vanskelig å forklare), men unansett. Se videoen sier jeg bare. Får den deg ikke til å le så vet ikke jeg. Syns spesielt det siste forslaget hennes var noe for seg selv:-)
Viser innlegg med etiketten anbefaling. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten anbefaling. Vis alle innlegg
20. juni 2012
28. desember 2011
Månedens Bokanbefaling (november)
Det ble litt flere bøker i november enn oktober (heldigvis):
Fossefall(34) Stemmen som hvisket - Jorunn Johansen
Fossefall(35) Nytt år - Jorunn Johansen
De ukjente - Dean R. Koontz
En bok jeg brukte få dager på fordi den var utrolig spennende! Og jeg likte samspillet mellom den voksne mannen og hunden Einstein. Et rørende og sterkt forhold. Og Einstein er den mest elskverdige hunden jeg noen gang har lest om i en bok! Spennende fra første til siste side!
Etter over 30 bøker med Fossefall må jeg rose forfatteren Jorunn Johansen som klarer å holde spenningen oppe så lenge. Selvsagt er det oppturer og nedturer i denne serien også, men alltid må jeg bare lese videre for å se hvordan det vil gå med Amalie og hennes nærmeste. Har jo tross alt kjent Amalie siden hun var 8 år. Og håper jeg blir kjent med henne i flere år til selv om hun allerede er en voksen kvinne. Hun er et spennende vesen.
Fossefall(34) Stemmen som hvisket - Jorunn Johansen
Fossefall(35) Nytt år - Jorunn Johansen
De ukjente - Dean R. Koontz
De ukjente - Dean Koontz
(Goodreads) From a top-secret government laboratory come two genetically altered life forms. One is a magnificent dog of astonishing intelligence. The other, a hybrid monster of a brutally violent nature. And both are on the loose... |
En bok jeg brukte få dager på fordi den var utrolig spennende! Og jeg likte samspillet mellom den voksne mannen og hunden Einstein. Et rørende og sterkt forhold. Og Einstein er den mest elskverdige hunden jeg noen gang har lest om i en bok! Spennende fra første til siste side!
Fossefall(36) Nytt år - Jorunn Johansen
(Bokelskere.no) Ola blir angrepet med kniv av ulvemannen og blir forlatt langt inne i skogen. Imens leter Amalie fortvilet etter mannen sin. Det er kveld, og hun blir tvunget til å ta inn på vertshuset i Kongsvinger. Da hun legger seg, murrer det kraftig nederst i korsryggen. Fødselen nærmer seg, men uten Ola ved sin side føler hun seg fryktelig alene. Like etter blir Ola funnet, men er det for sent?Ola, du må love å bli hos meg. Du kan ikke forlate meg. Amalie knuget hånden hans, kysset den. Så bøyde hun seg frem og hvilte hodet på dynen. Lov at du kjemper. For meg, Kajsa, og barna i magen min. Vær så snill. Kroppen hennes ristet av gråt. Jeg mistet deg én gang. Det kan ikke skje igjen! |
Etter over 30 bøker med Fossefall må jeg rose forfatteren Jorunn Johansen som klarer å holde spenningen oppe så lenge. Selvsagt er det oppturer og nedturer i denne serien også, men alltid må jeg bare lese videre for å se hvordan det vil gå med Amalie og hennes nærmeste. Har jo tross alt kjent Amalie siden hun var 8 år. Og håper jeg blir kjent med henne i flere år til selv om hun allerede er en voksen kvinne. Hun er et spennende vesen.
Månedens Bokanbefaling (oktober)
I oktober ble det ikke slukt mange bøker, dessverre. Det ble kun med en bok, og jeg som hadde planlagt å lese mange bøker siden det nærmet seg Halloween. Men så kom mørketiden, og leselysten var ikke helt der.
Mørk Kyst - Peter Temple
Og Mørk Kyst er nok en bok jeg helst ikke vil anbefale. Den hadde blitt rost opp i skyene av kritikere. Jeg var skeptisk, men tok sjansen. For å være ærlig så var boka for tørr og langsom for min del.
Så dermed ingen bokanbefaling når det gjelder oktober. Beklager!
Mørk Kyst - Peter Temple
Og Mørk Kyst er nok en bok jeg helst ikke vil anbefale. Den hadde blitt rost opp i skyene av kritikere. Jeg var skeptisk, men tok sjansen. For å være ærlig så var boka for tørr og langsom for min del.
Så dermed ingen bokanbefaling når det gjelder oktober. Beklager!
27. desember 2011
Månedens Bokanbefaling (september)
September var en veldig variert måned angående sjangre. Alt fra horror til romance.
The Gunslinger (The Dark Tower #1)
Innestengt - Chris Jordan
De Gales Hus - Karin Fossum
M is for Magic - Neil Gaiman
Skjult Lengsel - Nora Roberts
Die For Me - Amy Plum
You're Next - Gregg Hurwitz
Fallen - Lauren Kate
Evermore (The Immortals #1) - Alyson Noël
Den Eneste Rette - Stephanie Doyon
Abby, min elskede - Hadley Irwin
Englevakt - Narinder Dhami
Skal si det gikk unna mange bøker i september. Og de som gjorde mest inntrykk på meg er:
The Gunslinger (The Dark Tower #1)
Innestengt - Chris Jordan
De Gales Hus - Karin Fossum
M is for Magic - Neil Gaiman
Skjult Lengsel - Nora Roberts
Die For Me - Amy Plum
You're Next - Gregg Hurwitz
Fallen - Lauren Kate
Evermore (The Immortals #1) - Alyson Noël
Den Eneste Rette - Stephanie Doyon
Abby, min elskede - Hadley Irwin
Englevakt - Narinder Dhami
Skal si det gikk unna mange bøker i september. Og de som gjorde mest inntrykk på meg er:
The Gunslinger (The Dark Tower #1) - Stephen King
(Goodreads) Beginning with a short story appearing in The Magazine of Fantasy and Science Fiction in 1978, the publication of Stephen King's epic work of fantasy -- what he considers to be a single long novel and his magnum opus -- has spanned a quarter of a century. |
Har lenge vært spent på denne serien. Den er både elsket av SK fans. Mange sier detn er svært annerledes enn alt annet han har skrevet og det stemmer også. Jeg koste meg med den første boka. En bok med ekkel og herlig atmosfære. Har ikke lest resten av serien ennå for jeg har ikke fått tak i de andre bøkene. Har ikke vært i nærheten av en bokhandel i det siste (I've been stron!), men jeg skal love dere at jeg gleder meg til fortsettelsen!
De Gales Hus - Karin Fossum
(Bokelskere.no) "Det var på den tiden jeg gikk omkring i Oslo med en stor sorg. Den hadde vart i årevis, først bare merkbar som en treghet i kroppen, et press i hodet, jeg likte å forestille meg at et blodkar i hjernen var i ferd med å springe, og at en varm flom snart ville drukne alle tanker, alle bilder. Jeg ville inn i et tanketomt mørke, jeg ville vekk. Hvis bare dette blodkaret ville springe. Men det skjedde aldri. Jeg sluttet å spise, sluttet å sove. Gikk tynnkledd ute om natten for å fryse. Leste Sylvia Plath. Drakk Whisky på fastende hjerte, spilte Janis Joplin på høyeste styrke."Ordene tilhører Hanja, og en marsdag i 1978 blir hun båret over terskelen til lukket avdeling på Varden. Hun har 160 sting i kroppen etter å ha løpt inn i et stort vindu. Hun er bare tjuefire år, men alt hun vil er å dø. De gales hus er en roman full av dramatiske hendelser og skjebner, men også episoder og personer som er skildret med stor humor og varme. |
En meget spesiell og velskrevet bok dette. Karin Fossum er ekspert på å gi god innblikk på outsidere. Dette er en mørk og festlig bok om mennesker som sliter med gli inn i samfunnet. Anbefaler denne boka på det varmeste! Har ikke sett filmen ennå, og vet ikke om jeg vil det heller for jeg har ikke sansen for Ingrid Bolsø Berdal som spiller hovedpersonen. Hun er langt i fra noen favorittskuespiller.
Die for me - Amy Plum
(Goodreads) My life had always been blissfully, wonderfully normal. But it only took one moment to change everything. |
Endelig en bok som skiller seg ut i fantasymylderet. Er du opå utkikk etter noe nytt og spennende innen urban fanasy sjangeren, så er denne boka noe for deg. Vil ikke si så me om boka i redsel for å avsløre for mye. Boka er også på norsk: Våk over meg.
26. desember 2011
Månedens Bokanbefaling (august)
Perfect (PLL #3) - Sara Shepard
Unbelievable (PLL #4) - Sara Shepard
Fossefall (32) Mørkemannen - Jorunn Johansen
Dreamcatcher - Stephen King
Fossefall (33) Mikkel og Hannele - Jorunn Johansen
Krystallhodeskallen - Manda Scott
Ingen helt store favoritter fra den måneden, men de jeg husker best er disse:
En bokserie som også er tv-serie. Dette er en bokserie som jeg syns tar seg opp med gode oppfølgere, og som jeg storkoste meg med i på sensommeren. Har lest 4 av 8 bøker i serien, og gleder meg til å få tak i resten. For dette er en utspekulert serie som mange ungdommer kommer til å like. En serie om hevnlystne ungdommer. Fint for lesere som liker mysterier og suspense!
Ikke en av Stephen Kings beste. Den var litt vel rar og sær for meg, men likevel husker jeg den kjempegodt, så den har gjort et inntrykk på meg likevel. En noe kvalm bok, men tidvis underholdende!
Unbelievable (PLL #4) - Sara Shepard
Fossefall (32) Mørkemannen - Jorunn Johansen
Dreamcatcher - Stephen King
Fossefall (33) Mikkel og Hannele - Jorunn Johansen
Krystallhodeskallen - Manda Scott
Ingen helt store favoritter fra den måneden, men de jeg husker best er disse:
Perfect (Bok 3 i PLL ) - Sara Shepard
(Goodreads) |
En bokserie som også er tv-serie. Dette er en bokserie som jeg syns tar seg opp med gode oppfølgere, og som jeg storkoste meg med i på sensommeren. Har lest 4 av 8 bøker i serien, og gleder meg til å få tak i resten. For dette er en utspekulert serie som mange ungdommer kommer til å like. En serie om hevnlystne ungdommer. Fint for lesere som liker mysterier og suspense!
Dreamcatcher - Stephen King
(Goodreads) What might be done to human beings by the "Other"--whether the "Other" be vampires, demons or creatures from outer space--is always in competition for absolute horror with what we do to ourselves. Stephen King has, in his time, played with both sources of the nightmarish and in Dreamcatcher, the first complete novel since his near-fatal accident, he gives us both. Four childhood friends, united by secrets, are caught in the quarantine zone when something crashes into the remote forests of Maine; and the question becomes who will avoid being eaten alive by alien fungi, torn from the inside by alien ferrets, possessed by alien minds or menaced by a psychotic military commander to whom ruthlessness has become a macho ego trip? |
Ikke en av Stephen Kings beste. Den var litt vel rar og sær for meg, men likevel husker jeg den kjempegodt, så den har gjort et inntrykk på meg likevel. En noe kvalm bok, men tidvis underholdende!
23. desember 2011
Månedens Bokanbefaling (juli)
Bøkene jeg leste i juli:
Dødsklokkene - Dorothy L. Sayers
Løgner fra fortiden - Joy Fielding
Hush, hush (Hush, hush 1) - Becca Fitzpatrick
Pretty little liars (Pretty little liars #1) - Sara Shepard
Flawless (PLL #2) - Sara Shepard
Shantaram - Gregory David Roberts
Juli var for meg et produktivt leseår! Og mange godtbiter på denne lista. Denne gangen også er det to bøker som skiller seg ut. Hold dere fast!
Vannvittig fengslende bok! Boka er delvis basert på forfatterens liv og delvis fictions. Uansett hva som er sant eller ikke så er Roberts en tøffing! Han har hatt et rikt liv! Mens jeg leste fikk jeg selv nesten lyst til å bo i slummen i Bombay selv i noen dager. Uansett hadde det vært stilig å ha Roberts som kompis. Han bryr seg om andre mennesker og stiller opp når det er nødvendig. Han kunne fortelle meg mye mer om Bombay!
Jeg har ikke lest young adult fiction på en stund. Grunnen er vel at jeg leste en del av det tidligere i år og gikk litt lei. Trengte avbrekk en stund. Selv om det er lenge siden jeg leste Hush, hush husker jeg den fremdeles veldig godt. Jeg brukte ikke mange dagene på den. Boka fanget meg og opplevde flere ganger at den var veldig vanskelig å legge den i fra seg. Har ikke lest neste bok i serien, Crescendo, men jeg har i alle fall noe å glede meg til. Skal i alle fall få tak i den en dag!
Dødsklokkene - Dorothy L. Sayers
Løgner fra fortiden - Joy Fielding
Hush, hush (Hush, hush 1) - Becca Fitzpatrick
Pretty little liars (Pretty little liars #1) - Sara Shepard
Flawless (PLL #2) - Sara Shepard
Shantaram - Gregory David Roberts
Juli var for meg et produktivt leseår! Og mange godtbiter på denne lista. Denne gangen også er det to bøker som skiller seg ut. Hold dere fast!
Shantaram - Gregory David Roberts
(Bokelskere.no) I 1978 ble Greg Roberts dømt til 20 års fengsel for å ha ranet en rekke banker. To år senere rømte han fra et av Australias sikreste fengsler og ble landets mest ettersøkte mann de neste ti årene. Åtte av disse årene tilbrakte han i Bombay. Denne boken tar utgangspunkt i forfatterens opplevelser fra livet på rømmen; et liv i randsonen av hva et menneske kan tåle. |
Vannvittig fengslende bok! Boka er delvis basert på forfatterens liv og delvis fictions. Uansett hva som er sant eller ikke så er Roberts en tøffing! Han har hatt et rikt liv! Mens jeg leste fikk jeg selv nesten lyst til å bo i slummen i Bombay selv i noen dager. Uansett hadde det vært stilig å ha Roberts som kompis. Han bryr seg om andre mennesker og stiller opp når det er nødvendig. Han kunne fortelle meg mye mer om Bombay!
Hush, hush - Becca Fitzpatrick
(Goodreads) For Nora Grey, romance was not part of the plan. She's never been particularly attracted to the boys at her school, no matter how much her best friend, Vee, pushes them at her...until Patch comes along. With his easy smile and eyes that seem to see inside her, Nora is drawn to him against her better judgment, but after a series of terrifying encounters, Nora's not sure whom to trust. Patch seems to be everywhere she is, and to know more about her than her closest friends. She can't decide whether she should fall into his arms or run and hide. And when she tries to seek some answers, she finds herself near a truth that is far more unsettling than anything Patch makes her feel. For Nora is right in the middle of an ancient battle between the immortal and those that have fallen - and when it comes to choosing sides, the wrong choice will cost her life. |
Jeg har ikke lest young adult fiction på en stund. Grunnen er vel at jeg leste en del av det tidligere i år og gikk litt lei. Trengte avbrekk en stund. Selv om det er lenge siden jeg leste Hush, hush husker jeg den fremdeles veldig godt. Jeg brukte ikke mange dagene på den. Boka fanget meg og opplevde flere ganger at den var veldig vanskelig å legge den i fra seg. Har ikke lest neste bok i serien, Crescendo, men jeg har i alle fall noe å glede meg til. Skal i alle fall få tak i den en dag!
22. desember 2011
Månedens Bokanbefaling (juni)
Hva jeg leste i juni og hva slags bøker jeg likte aller best.
Men først litt om hva jeg leste i juni:
Den andre siden - Stephen King
Mørke Krefter - Stephen King
The Lovely Bones - Alice Sebold
Marked (House of night #1) - P.C. og Kristin Cast
Fossefall (30) Våt Grav - Jorunn Johansen
Fossefall (31) Hett Blod - Jorunn Johansen
I juni var det to bøker som gjorde inntrykk på meg. Og det var Mørke Krefter (The Dead Zone) av Stephen King, og The Lovely Bones av Alice Sebold.
Mørke Krefter filmatiseringen hadde jeg sett mange ganger før jeg endelig leste boka som i flere år hadde stått ulest i bokhylla. Den har i hvert fall stått der siden ungdomsskolen. Så den har vel stått der ulest rundt 12 år (!). I sommer tok jeg den endelig frem, og angret meg bittert på at jeg ikke hadde lest den videre. Det var en fantastisk bok på mange måter! Jeg elsket hovedkarakteren Johnny Smith som dere kan lese mer om her. Herlig bok og herlig film sier jeg bare!
The Lovely Bones av Alice Sebold gjorde også stor inntrykk på meg. Det er en brutal historie om en jente som blir funnet voldtatt og drept. Vi leser om hennes etterliv (kan jeg kanskje kalle det?) og hvordan hun observerer familiens sorg etter hennes brå bortgang. Fengslende og trist bok som virkelig er verdt å lese! Håper å få se filmatiseringen en gang. Den er jeg spent på!
Så dette er to bøker dere virkelig MÅ lese!
Men først litt om hva jeg leste i juni:
Den andre siden - Stephen King
Mørke Krefter - Stephen King
The Lovely Bones - Alice Sebold
Marked (House of night #1) - P.C. og Kristin Cast
Fossefall (30) Våt Grav - Jorunn Johansen
Fossefall (31) Hett Blod - Jorunn Johansen
I juni var det to bøker som gjorde inntrykk på meg. Og det var Mørke Krefter (The Dead Zone) av Stephen King, og The Lovely Bones av Alice Sebold.
Mørke Krefter filmatiseringen hadde jeg sett mange ganger før jeg endelig leste boka som i flere år hadde stått ulest i bokhylla. Den har i hvert fall stått der siden ungdomsskolen. Så den har vel stått der ulest rundt 12 år (!). I sommer tok jeg den endelig frem, og angret meg bittert på at jeg ikke hadde lest den videre. Det var en fantastisk bok på mange måter! Jeg elsket hovedkarakteren Johnny Smith som dere kan lese mer om her. Herlig bok og herlig film sier jeg bare!
Mørke Krefter - Stephen King
(Bokelskere.no) This is a riveting, terrifying novel, which portrays the concerns of a generation in a rapidly changing society. Awake in the dead zone and awake to a nightmare. Recoil in horror as you are touched by a young man cursed with the power to perceive the evil in men's souls. And whose ability to see into the future forces him into a terrifying confrontation with a charismatic, power-hungry and infinitely dangerous man |
The Lovely Bones av Alice Sebold gjorde også stor inntrykk på meg. Det er en brutal historie om en jente som blir funnet voldtatt og drept. Vi leser om hennes etterliv (kan jeg kanskje kalle det?) og hvordan hun observerer familiens sorg etter hennes brå bortgang. Fengslende og trist bok som virkelig er verdt å lese! Håper å få se filmatiseringen en gang. Den er jeg spent på!
The Lovely Bones - Alice Sebold
(Bokelskere.no) USA, 1970. Susie Salmon blir voldtatt og drepen, men frå himmelen fortel ho historia si mens ho observerer familien og livet på jorda. Ho følgjer med mordaren og politiets jakt på han, og ho er der og ser på familien som prøver å forstå tragedien. Romanen er filmatisert. |
Så dette er to bøker dere virkelig MÅ lese!
21. desember 2011
Månedens Bokanbefaling (mai)
Dere tror vel at jeg er senil nå siden dette er bokanbefaling fra mai, men det stemmer ikke.
Tidligere i år hadde jeg et opplegg som jeg kalte for "Månedens Bokanbefalinger" (som dere ser på venstre sidemarg)...
Grunnen til at jeg stoppet opp var fordi at jeg hadde eksamener i mai og juni. Måtte utsette det, og senere ble det bare ikke fulgt opp, og det har jeg tenkt å gjøre noe med.
Så fra nå av skal jeg ta for meg måned for måned om den beste boka jeg leste i løpet av den og den måneden. Jeg har savnet å oppdatere den listen og følte at tiden var inne for å starte den tråden igjen.
Lest i mai:
Mørketid - Alex Barcley
I Blodet - Dennis Lehane
Gravbøygen våkner - Sigbjørn Mostue
Det ble tre bøker i mai (var mye flittigere før i tiden). Leser for lite nå. Det skal jeg gjøre noe med neste år!
Hvilken bok jeg likte aller best i mai var definitivt I Blodet av Dennis Lehane. Lyder det ikke kjent ut? Hva om jeg sier Mystic River?! Ja, det er boka bak filmen.
Jeg så filmen først (fordi jeg visste ikke at den var basert på en bok da). Jeg elsket filmen. Den er mørk og trist. Godt skuespill og med Clint Eastwood bak kamera. Jeg har sett filmen mange ganger og jeg er fremdeles ikke lei.
Mange år etterpå måtte jeg bare lese boka og ble veldig overrasket hvor bra og fendende den var. Spennende persongalleri, en historie med mange undertoner og tøft språk. Til og med oversettelsen var god! Så ja, samme om du allerede har sett filmen, er det virkelig verdt å lese boka også. Tro meg!
Tidligere i år hadde jeg et opplegg som jeg kalte for "Månedens Bokanbefalinger" (som dere ser på venstre sidemarg)...
Grunnen til at jeg stoppet opp var fordi at jeg hadde eksamener i mai og juni. Måtte utsette det, og senere ble det bare ikke fulgt opp, og det har jeg tenkt å gjøre noe med.
Så fra nå av skal jeg ta for meg måned for måned om den beste boka jeg leste i løpet av den og den måneden. Jeg har savnet å oppdatere den listen og følte at tiden var inne for å starte den tråden igjen.
Lest i mai:
Mørketid - Alex Barcley
I Blodet - Dennis Lehane
Gravbøygen våkner - Sigbjørn Mostue
Det ble tre bøker i mai (var mye flittigere før i tiden). Leser for lite nå. Det skal jeg gjøre noe med neste år!
Hvilken bok jeg likte aller best i mai var definitivt I Blodet av Dennis Lehane. Lyder det ikke kjent ut? Hva om jeg sier Mystic River?! Ja, det er boka bak filmen.
(Bokklubben.no) I blodet er en mørk og skjebnetung psykologiske thriller som høstet lovord fra et samlet kritikerkorps i USA. Da de var gutter var Sean Devine, Jimmy Marcus og Dave Boyle venner. Men en dag stoppet en fremmed bil i gata deres. En av dem ble med i bilen, de to andre ikke - og noe forferdelig skjedde. Noe som ikke bare gjorde slutt på vennskapet deres, men forandret dem for bestandig. Tjuefem år seinere er Sean etterforsker i politiet og Jimmy har lagt forbryterkarrieren bak seg og driver sjappa på hjørnet. Dave forsøker å holde ekteskapet sitt sammen og å holde demonene fra livet. Demonene som egger ham til å gjøre forferdelig ting. Datteren til Jimmy blir funnet drept og med ett er livet til de tre vennene på nytt bundet sammen av en forferdelig hendelse. |
Jeg så filmen først (fordi jeg visste ikke at den var basert på en bok da). Jeg elsket filmen. Den er mørk og trist. Godt skuespill og med Clint Eastwood bak kamera. Jeg har sett filmen mange ganger og jeg er fremdeles ikke lei.
Mange år etterpå måtte jeg bare lese boka og ble veldig overrasket hvor bra og fendende den var. Spennende persongalleri, en historie med mange undertoner og tøft språk. Til og med oversettelsen var god! Så ja, samme om du allerede har sett filmen, er det virkelig verdt å lese boka også. Tro meg!
3. april 2011
Månedens Bokanbefaling (Mars)
Helt siden starten av 2011 har jeg hver måned kommet med månedens bokanbefaling fra måneden som nettopp har vært. Da prøver jeg å velge ut bare en som jeg vil anbefale videre av måneden som har gåt (selv om det er vanskelig å bestemme seg for bare en). Dette skjer hver første søndag i måneden.
Men aller først her er listen over bøker jeg rakk å lese i mars. Leste ikke så mye som jeg hadde ønsket, men det er ikke bestandig jeg rekker å lese det jeg ønsker for tiden går så forbanna fort, pluss at jeg har studier ved siden av og jeg er heller ingen rask leser. Så jeg prøver så godt jeg kan. Skulle ønske jeg kunne lese de bøkene jeg ville hele dagen, hver dag. Det hadde vært en drømmetilværelse for min del. Men det er lov å drømme, da.
I’m not scared (Io non ho paura) – Niccolò Ammaniti
Fossefall (27) Kjærlighetens kraft – Jorunn Johansen
Darke Academy: Divided Souls – Gabriella Poole
Vampyren – John Polidori
Winter’s Bone – Daniel Woodrell
Fossefall (28) Skumringstimen av Jorunn Johansen
Rakk kun å komme meg gjennom 6 bøker i mars. Det er litt for lite, men vil jo nyte bøkene også da. Og jeg har også vært heldig med bokopplevelsene i mars. Det var ingen jeg ble skikkelig skuffa over, heller. Og når det gjaldt å velge bare en bokopplevelse fra mars, så sto jeg mellom I'm not scared av Niccolò Ammaniti og Winter's Bone av Daniel Woodrell.
Men aller først her er listen over bøker jeg rakk å lese i mars. Leste ikke så mye som jeg hadde ønsket, men det er ikke bestandig jeg rekker å lese det jeg ønsker for tiden går så forbanna fort, pluss at jeg har studier ved siden av og jeg er heller ingen rask leser. Så jeg prøver så godt jeg kan. Skulle ønske jeg kunne lese de bøkene jeg ville hele dagen, hver dag. Det hadde vært en drømmetilværelse for min del. Men det er lov å drømme, da.
I’m not scared (Io non ho paura) – Niccolò Ammaniti
Fossefall (27) Kjærlighetens kraft – Jorunn Johansen
Darke Academy: Divided Souls – Gabriella Poole
Vampyren – John Polidori
Winter’s Bone – Daniel Woodrell
Fossefall (28) Skumringstimen av Jorunn Johansen
Rakk kun å komme meg gjennom 6 bøker i mars. Det er litt for lite, men vil jo nyte bøkene også da. Og jeg har også vært heldig med bokopplevelsene i mars. Det var ingen jeg ble skikkelig skuffa over, heller. Og når det gjaldt å velge bare en bokopplevelse fra mars, så sto jeg mellom I'm not scared av Niccolò Ammaniti og Winter's Bone av Daniel Woodrell.
6. februar 2011
Månedens Bokanbefaling (Januar)
Ser mange bokbloggere har hver sin trend. Noen legger ut smaksprøver på en søndag fra en eller annen bok, noen ramser opp bøkene de har kjøpt iløpet av uka, osv...Så jeg tenkte å bruke første søndagen i måneden på å plukke ut den beste boka som jeg likte aller beste måneden før.
I januar rakk jeg å lese ut fire bøker:
Ondskapens elev av John Manning,
Djevelens eliksirer av E.T.A. Hoffmann
Fluenes Herre av William Golding
Agnes Cecilia en selsom historie av Maria Gripe.
Den som gjorde aller størst inntrykk på meg var nok Fluenes Herre.
I januar rakk jeg å lese ut fire bøker:
Ondskapens elev av John Manning,
Djevelens eliksirer av E.T.A. Hoffmann
Fluenes Herre av William Golding
Agnes Cecilia en selsom historie av Maria Gripe.
Den som gjorde aller størst inntrykk på meg var nok Fluenes Herre.
Abonner på:
Innlegg (Atom)