21. juni 2024

Helgelektyre(648)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
The Silent Companions av Laura Purcell, Rooms of Wonder av Johanna Basford,  En magisk verden av Melpomeni Chatzipanagiotou og Tarot fargelegging av Alexis E. Thomson, er fra egen boksamling
     



En helt annen  historie - Stefan Ahnhem

Den brutale sannheten - Louise Penny

The Silent Companions - Laura Purcell

 

Har ikke lest ut en eneste bok så langt i uke 25, heller. Lesingen har gått rolig, ikke bare i denne uka, men hele året. Godt mulig jeg blir ferdig med The Silent Companions av Laura Purcell i helga siden jeg har under hundre sider igjen.


I helga skal jeg lese videre i disse bøkene:


En helt annen historie av Stefan Ahnhem. Krim utgitt på norsk i 2023.

Bok nummer 7 i Fabian Risk serien. Det eneste jeg vet om boka er om at en blogger er død, og en tidligere kaarakter får nå en hovedrolle. Har ikke kommet langt med mine 26 sider, og foretrekker å bli bedre kjent med en bok før jeg sier så mye om hva den er om. 


Den bruale sannheten av Loiuse Penny. Krim utgitt på norsk i 2023.

En mann blir funnet drept i en bistro, og senere viser det seg at liket er blitt flyttet på. Three Pines som vanligvis er et rolig og idyllisk sted er nå kaotisk på grunn av et marked. Det hersker en viss uro da alle er mistenkt for drapet. Etterforsker Armand Gamache og hans team oppdager etter hvert en bortgjemt koie i nærheten som noen har nylig har bodd, og der skjuler det seg dyrebare antikviteter. Har det en sammenheng med drapet?


The Silent Companions av Laura Purcell. Gotisk horror utgitt i 2017.

Man følger flere tidslinjer der tidslinjene er involvert med noen mystiske trefigurer eller pappfigurer. Usikker på det norske og rette uttrykket. Hovedkarakteren Elsie er enke og gravid. Hun drar da tilbake til Ruperts hus som mange frykter av en eller annen grunn og hun har et anstrengt til flere av tjenerne. Hun finner tilfeldigvis trefigurer eller hva jeg skal kalle dem. Trefigurer som ser ut som mennesker. Om natta hører Elsie merkelige lyder og hun og noen andre oppdager at disse figurene beveger på seg, eller som om de har flyttet på seg. Er det disse figurene som gjør til at det skjer tragiske ting rundt Elsie, eller er det ondskapsfulle krefter som leker seg med disse figurene?


Siden sist helg har jeg fargelagt dette:


Motivet er fra denne boka:

 
Enchanted Earth - Melpomeni Chatzipanagiotou (Jeg har den norske utgaven som heter En magisk verden)
 
 


Motivene er fra denne boka:


 
Rooms of Wonder - Johanna Basford
 
 

Motivet er fra denne boka: 

 
Tarot fargelegging - Alexis E. Thomson (Jeg har den norske utgaven)

 

God helg.


Ukas låt: One Foot - Walk the Moon



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar