17. juni 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Twelve Nights at Rotter House av J.W. Ocker, A Time to Kill av John Grisham, The Silent Companions av Laura Purcell og The Nightmare Man av J.H. Markert, er fra egen boksamling
 
 
 

 
 Bøker som ble lest i forrige uke:

  ✔Fra du så meg - Eldrid Johansen
  ✔I morgen, og i morgen, og i morgen - Gabrielle Zevin

Antall sider som ble lest:

752 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Løvinnen - Sven Petter Næss

Bøker som leses nå:

📖En helt annen historie - Stefan Ahnhem
📖Den brutale sannheten - Louise Penny
📖Twelve Nights at Rotter House - J.W. Ocker
📖A Time to Kill - John Grisham
📖The Silent Companions - Laura Purcell

Planlagte bøker denne uka:

⃞  de der - Joyce Carol Oates
⃞  The Nightmare Man - J.H. Markert

To bøker ble lest i forrige uke og det samme kvelden. Godt at man har sju dager i uka, slik at man rekker å bli ferdig med noen bøker. 👿

I går kveld leste jeg ut ungdomsromanen Fra du så meg av Eldrid Johansen. Likte ikke fortellerstemmen helt som var veldig lett og gjentakende, men et viktig tema er det, dog et viktig tema er ikke alt. Syns det ble litt tynt alt i alt.

Senere samme kveld leste jeg ut en annen roman: I morgen, og i morgen, og i morgen av Gabrielle Zevin. En bok jeg hørte mye om på YouTube i fjor, men boka var ikke helt min stil. Likte vennskapet mellom Sadie og Sam og at et av temaene var gaming, men syntes at fortellerstemmen ble noe rotete og monoton. Fikk heller ingen bånd til karakterene, så det var en smule tungt å komme seg gjennom de siste to hundre sidene.

I kveld eller i morgen skal jeg begynne på en ny bok, og det blir da krim. En helt annen historie av Stefan Ahnhem. Aner ikke hva den handler om, og har lest en bok av Ahnhem før som jeg likte veldig godt.

Om natta leser jeg også krim som e: Den brutale sannheten av Louise Penny. Selv om jeg ikke har lest de tidligere bøkene i Armand Gamache serien, synes jeg ikke det gjør noe. Jeg liker stedet Three Pines og beskrivelsene, men for min del er det litt for mye kosekrim. Jeg foretrekker mørk krim.

Jeg leste også videre i Twelve Nights at Rotter House av J.W. Ocker. Hovedpersonen er en smule kynisk, men jeg har ikke noe mot det og liker stemningen. Så er spent på om han blir der i tretten netter eller ikke som avtalt, eller om han flykter tidligere ...

A Time to Kill av John Grisham leste jeg ikke noe i da jeg ville bli ferdig med noen bøker jeg var godt i gang med, spesielt I morgen, og i morgen, og i morgen som jeg begynte å bli lei av.

Men har dog lest videre i The Silent Companions av Laura Purcell som jeg leser sammen med en annen bokblogger. Liker at handlingen er noe spesielt og den gotiske stemningen. Trenger ikke å lese en handling fra vår tid hele tiden. Så er spent på fortsettelsen.

De neste bøkene på denne leselista er de der av Joyce Carol Oates. Noen steder skrives tittelen med små bokstaver, og aner ikke hva som er rett, men satser på med små bokstaver. Har lest en del bøker av henne nå. Foretrekker mannlige fortellerstemmer, men hun kan ha nokså rå fortellerstemme hun også. Den andre boka på leselista er: The Nightmare Man av J.H. Markert. Må ha litt horror for å overleve denne trege sommeren.

Så det blir litt variert i denne uka også, og får lese så mye som mulig i sommer. Det er ingen vits i å se på Tv, for der vises det ikke annet enn sport hele sommeren. Men har nesten ikke sett Tv de siste to årene på grunn av det, så det gjør meg ikke noe.👿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar