19. mai 2023

Helgelektyre(591)

Inneholder eksemplarer mottatt fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
The Coffin Path av Katherine Clements, My Lovely Wife av Samantha Downing, The Bad Neighbour av David Tallerman, Rooms of Wonder av Johanna Basford, Summer Nights av Hanna Karlzon og The Beauty of Horror av Alan Robert,
er fra egen boksamling

The Coffin Path - Katherine Clements

My Lovely Wife - Samantha Downing

En fremmed banker på din dør - Håkan Nesser


Natt til torsdag leste jeg ut denne:

 
The Bad Neighbour - David Tallerman
 
The Bad Neighbour av David Tallerman. Thriller utgitt i 2018.
 
Ollie blir deprimert når det gjelder utvalg av egen bolig. Han har endelig litt økonomi å rutte med, men ennå ikke et liv i luksus. Han må innse at han må senke kravene en smule når han skal finne sin egen bolig. Ved en tilfeldighet får han vite om et hus som han legger inn et bud på med en gang. Det er ganske nedslitt og gammelt, men han skjønner han må begynne et sted. Men han rekker ikke å bo der lenge før han innser at han har gjort en tabbe. Naboen Chas er en trøblete ung mann som ofte hører på høy musikk og har mistenksomme gjester. Ting blir ikke bedre da Chas gjeng går løs på Ollie og hans date på vei hjem. Er det noen vits i kontakte politiet, eller kommer ikke politiet til å gjøre noe?


I dag leste jeg ut denne:

 
Stjerner over Tivoli - Catharina Natalie Wandrup

Stjerner over Tivoli av Catharina Natalie Wandrup. Fantasy for barn utgitt i 2022.

Første bok i Søstrene Lumière-serien. På grunn av krig, blir de tre søstrene sendt til skogen og lover å bli hentet. Etter 180 dager og ettter at noe har skjedd med maten deres, skjønner de at de ikke blir hentet og er nødt til å finne mat. Siden de er faerier må de passe på at de ikke blir sett av menneskene. På ferden blir de tilfeldigvis fraktet til en nedlagt fornøyelsespark sammen med andre. Spørsmålet er om det er trygt for dem å oppholde seg der, og kommer de seg noen gang hjem igjen?

 

I helga skal jeg lese videre i disse:

 

The Coffin Path av Katherine Clements. Horror utgitt i 2018.

Venter med å oppsummere om hva denne handler om til senere, siden jeg ikke har begynt på boka ennå. Liker å bli kjent med handlingen først.

 

My Lovely Wife av Samantha Downing. Thriller utgitt i 2019.

Det samme gjelder denne. Har bare lest 20 sider og føler jeg ikke er godt nok kjent med boka til å gjenfortelle hva den handler om. Foretrekker å ha lest minst 50-100 sider før jeg forteller/skriver noe om en bok. Jeg liker å bli kjent med dem først.


En fremmed banker på din dør av Håkan Nesser. Krimnoveller utgitt i 2023.

Boka består av tre krimnoveller. Hva de er om, er for tidlig å si da jeg er så vidt i gang med den første.


Så beklager for vag bokinnlegg denne gang, men sånn er det når man begynner på nye bøker nesten samtidig, og foretrekker å bli ordentlig kjent med dem før jeg uttaler meg så mye om dem.


Siden sist helg har jeg fargelagt/malt dette:



Motivet er fra denne boka:

 
Rooms of Wonder - Johanna Basford
 

 

Motivene er fra denne boka:
 
Summer Nights - Hanna Karlzon
 

 
Motivene er fra denne boka:

 
The Beauty of Horror: A Goregeous Coloring Book - Alan Robert
 
 
God helg.

Ukas låt: I Am Sovereign - Dimmu Borgir

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar