6. november 2021

Bøkene jeg leste i en reading challenge

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
The Homecoming av Andrew Pyper, Something Wicked This Way Comes av Ray Bradbury, The Burning House av Neil Spring, og Bedtimes Horrors: Volume One av Nic Kristofer Black, er  fra egen boksamling

 

 

Kan ikke skryte av å ha vært med i mange reading challenges. Har ikke vært med i noen før. Men tidligere i høst ble jeg invitert i en horror gruppe på Goodreads, og der arrangerer de både challenges og samlesing. Jeg er med i flere grupper i Goodreads, men ikke deltatt så aktivt. Har stort sett lest hva andre har skrevet og ment. 

Men i den gruppa jeg ble invitert i, var det en enkel og grei reading challenge, som jeg ble interessert i. 

Reading challengen, eller leseutfordringen som man eventuelt kan kalle det på norsk gikk ut på å finne bøker å lese som hadde med noen av disse nøkkelordene å gjøre. Nøkkelordene besto av tretten ord, og man kunne velge selv hvor mange bøker man ville lese i perioden fra 9. september til 5. november. 

Leseutfordringen het 2021 Halloween Reading Challenge og nøkkelordlisten så slik ut:

Bat
Cat
Ghost
Graveyard
Haunted Attraction
Jack-o'-lantern/Pumpkin
Monster
Scarecrow
Treats
Tricks
Vampire
Witch
Zombie 
 
Nøkkelordene kunne være i en tittel, som tema eller som motiv på bokcover.
 
Selv valgte jeg fem bøker siden det virket overkommelig, og de fem bøkene jeg leste til denne leseutfordringen var disse:
 
 
Edwards Rubikons mysterier 6: Draugens vrede - Aleksander Kirkwood Brown & Andreas Iversen
 
Anmeldelsen kan leses her.
 
Something Wicked This Way Comes - Ray Bradbury
 
Anmeldelse kan leses her.
 
The Homecoming - Andrew Pyper
 
Anmeldelsen kan leses her.
 
The Burning House - Neil Spring
 
Anmeldelse kommer senere.
 
Bedtime Horrors: Volume One - Nic Kristofer Black
 
Anmeldelse kommer senere.
 
Jeg har en del horror bøker, men det er ikke alltid de klaffer med spesifikke nøkkelord som brukes i en leseutfordring. Nøkkelordene jeg brukte til bøkene mine var nummer: 3, 4, 5, 7 og 10. Hvilken bok som tilhører hvilke nøkkelord, har jeg ikke tenkt å fortelle, for det kan avsløre noen av bøkene, og jeg liker ikke spoilere selv.

Leseutfordring er ikke noe nytt for meg, men det er første gang det har blitt laget en leseutfordring som interesserte og engasjerte. Mange leser leseutfordringer med bøker som har vunnet priser, og det er jeg ikke så interessert i. Men hvis noen oppdager en eller annen horror relatert leseutfordring, gi meg gjerne et hint. 😈

4 kommentarer:

  1. Moro!
    Jeg liker leseutfordinger - men er ubrukelig når det gjelder å fullføre dem. Hindrer det meg i å stadig melde meg på nye? Nope :)
    Ser ut som du har utfordingen for deg. Likte å lese dette innlegget :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes det er morsomt for det gir større leselyst og gir meg større grunn til å lese, når slike utfordringer dukker opp.
      Takk. Kjekt å skrive noe annet enn anmeldelser til en forandring. =)

      Slett
  2. Jeg liker å lese bokblogger som har andre innlegg om omtaler også :)
    Ble vi enige om tidspunkt for å lese The Martian?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også, men samtidig er det vanskelig å finne på bokrelaterte ting som andre ikke har skrevet så mye om før.
      Jeg husker bare at du sa neste år, men kan bestille når som helst. Finner dessverre ikke en fin bokcover, for hater bøker med filmplakater på. Det burde ha vært omvendt siden det er bøkene som lager filmene. =)

      Slett