12. november 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Rockestreker - Bård Ose & Frode Øverli
* De dødes byrå - Gareth P. Jones
 
Antall leste sider i forrige uke:

  318 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Satan's Hollow - Joe Brusha
Rockestreker - Bård Ose & Frode Øverli

Bøker som leses nå:

* Unge muslimske stemmer (om tro og ekstremisme) - forskjellige forfattere
* Hels nidinger - John Olav Oldertrøen
* Everything Under - Daisy Johnson
   
  Planlagte bøker denne uken:

* Unge muslimske stemmer (om tro og ekstremisme) - forskjellige forfattere
* Hels nidinger - John Olav Oldertrøen
* Everything Under - Daisy Johnson
    * Trick or Treat - Jackson Sharp 
  * Den gåtefulle Oberon Qvist - Knut Nærum

Natt til onsdag leste jeg ferdig Rockestreker av Bård Ose og Frode Øverli. Jeg liker mørk musikk som black metal og heavy rock, så dette burde være boka for meg, men det var det dessverre ikke. Synes fortellerstemmen ble for monoton og ensformig. Dermed ble det for meg lite engasjerende. Bård Ose er en av landets mest kjente musikkjournalist og Frode Øverli er kjent for de fleste siden han er pappaen til Pondus.

Natt til fredag begynte jeg på en ny bok og det erHels nidinger av John Olav Oldertrøen. Dette er en fantasyserie for de som er tidlig i ungdomsfasen, og man trenger heller ikke å lese serien i kronologisk rekkefølge.

I går kveld leste jeg ut De dødes byrå av Gareth P. Jones. Det var ikke meningen å bruke så lang tid på den for begynte på den da leselysten ikke var så stor, så det hadde ikke noe med boka å gjøre. Men jeg likte boka godt og Gareth P. Jones er en stødig barnebokforfatter.

Jeg orket ikke å begynne på en ny bok samme kveld, fordi jeg måtte også få med meg Farmen og ble ferdig med De dødes byrå sent på kvelden, så begynner ikke på en ny bok før senere i dag. Det blir da; Unge muslimske stemmer (om tro og ekstremisme) som er skrevet av forskjellige forfattere. Blir interessant å lese videre i den da jeg ikke er så vant til temabøker fra tidligere, og det er alltid spennende å lære noe mer, få et større innblikk i noe man ikke vet så altfor mye om på forhånd.

Jeg leser videre i Everything Under av Daisy Johnson. Den leser jeg med en annen bokblogger, og jeg merker at jeg har et litt anstrengt forhold til boka. Jeg har likt noen romaner før så det er ikke sjangeren jeg sliter med, men klarer ikke helt å engasjere meg i det som skjer med boka. Vet ikke om det har med handlingen eller språket å gjøre. Så det går litt traurig, må jeg innrømme.

Siden jeg begynner å finne flyten i lesingen igjen, håper jeg å begynne på en eller to bøker til mot slutten av uka, og da blir det eventuelt disse bøkene; Trick or Treat av Jackson Sharp, og Den gåtefulle Oberon Qvist av Knut Nærum. 

Ellers er jeg opptatt med VM i sjakk. Det er bare annenhvert år. Men rekker å lese litt på dagtid da sendingene ikke begynner før rundt tretiden og varer til elleve-tolvtiden på kvelden. Så skal nok få med meg både litt lesing og sjakk. 😊🕮♞

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar