9. februar 2018

Helgelektyre(231)


Extreme Weather (A Guide to Surviving flash floods, tornadoes, hurricanes, heat waves, snowstorms, tsunamis, and other natural disasters) - Bonnie Schneider
Reasons to Stay Alive - Matt Haig
Den siste - Alexandra Oliva


Det har vært lite aktivitet på bloggen i de siste dagene for jeg har vært hjemme hos foreldrene mine i noen dager og bare slappet av. Så jeg får ta igjen noen innlegg i helga.


 Hatchet - Gary Paulsen

Natt til torsdag leste jeg ut Hatchet av Gary Paulsen. Ingen favoritt, men likte den bedre enn forventet. I natt begynte jeg på en ny bok og det var Reasons to Stay av Matt Haig. Jeg liker å lese om mørke temaer og jeg må bli litt flinkere til å lese sakprosa, ikke bare fiksjon.


Kitty-rapporten 1: Lærling - Anonym

I går leste jeg ut Kitty-rapporten 1: Lærling av Anonym, og den likte jeg ikke i det hele tatt. Jeg liker sære bøker, men den ble litt vel sær, selv for meg. Så i dag skal jeg begynne på en ny bok for jeg gadd ikke å begynne på en ny bok i går kveld. Denne gang en bok om værkatastrofer. Jeg er ikke interessert i været ellers og ser aldri værmeldingene. Jeg nøyer meg med å se ut av vinduet og ta det som det kommer, men har sett mange dokumentarer oppgjennom årene om værkatastrofer. Synes det er voldsom fascinerende, spesielt tornadoer. Denne boka er om all slags værkatastrofer, så håper at boka er like interessant som den virker som, men man vet aldri. Forventninger pleier ikke å gjøre susen, derfor prøver jeg å la være å ha det.

Hvis jeg blir ferdig med en av disse bøkene og det blir tid til overs, skal jeg begynne på Den siste av Alexandra Oliva. Man må skvise inn noen mørke bøker også.

Jeg har selvfølgelig fargelagt i denne uka også. Det går ikke en eneste uke uten at jeg fargelegger. Jeg er ikke ferdig med dette motivet ennå, men blir det muligens i løpet av helga.


Dette er neste motivet jeg skal ta fatt på:

Boka jeg fargelegger i for tiden har dessverre ingen tittel eller navn på illustratør.

Bildet hentet fra google.

I helga (i dag) og til og med frem til tirsdag er det sjakk, og det skal jeg selvfølgelig følge med på. Det varer i bare noen få dager, men det er bedre det enningenting, og det er mer spennende enn OL. 😊

Når det ikke er sjakk på TV skal jeg teste et nytt dataspill som dukket opp i postkassen som jeg bestilte for noen uker siden. Dataspillet er dette:

 Ether One




 Bildet er hentet fra google.

Jeg har ikke en gang peiling på hva spillet dreier seg om. Når jeg kjøper spill og bøker vil jeg vite så lite om dem som mulig, og heller utforske selv. Så det blir spennende å prøve det i helga.

God helg.

Ukas låt: Oh Lord - In This Moment



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar