4. april 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...



 Bøker jeg leste i forrige uke:

Night Shift - Stephen King
Dukkehuset - M.J. Arlidge

Antall leste sider i forrige uke:

761 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Everest - Odd Harald Hauge

Bøker som leses nå:

Vinternatt (norske kriminalfortellinger) - utvalgt av Nils Nordberg (fortellinger,noveller/voksen)
Jeg lar deg gå - Clare Mackintosh (psykologisk thriller/voksen)

Planlagte bøker denne uken: 

I går kveld ble jeg ferdig med Dukkehuset av M.J. Arlidge og jeg begynte så vidt på Vinternatt (norske kriminallfortellinger) utvalgt av Nils Nordberg. Nils Nordberg hadde den kjente introstemmen i Radioteatret før i tiden, men sluttet for noen år siden. Dette er en bok hvor han har valgt ut kriminelle fortellinger av både avdøde og nålevende forfattere. Hadde planer om å lese den i påska, men rakk det ikke. Trøster meg selv med at jeg klarte å lese nesten fire av de fem bøkene jeg planla å lese i påska. Og heldigvis er det ikke tidsfrist på bøker fordi de er tidløse. Vinternatt (kriminalfortellinger) har jeg jeg hatt stående ulest en god stund og tenkte at nå var det på tide å lese den. Det er typisk meg å la bøker bli stående i flere år før jeg leser dem og sniker inn andre bøker i leselisten først, men har nå blitt flinkere til å lese bøker som har stått i hylla altfor lenge. Og natt til onsdag forrige uke begynte jeg på Jeg lar deg gå av Clare Mackintosh som jeg skal fortsette med og som jeg blir ferdig med enten i natt eller natt til onsdag. Vi får se. Senere skal jeg begynne på en annen bok som da blir: Steinengler av Kristina Ohlsson.

 I forrige uke ble det bare en bokanmeldelse, fordi månedens bokanbefaling kom i tillegg, pluss mandagsinnlegget og helgelektyreinnlegget som er to faste spalter. Jeg laget også et innlegg om noen tips til å lese mer. Jeg gjorde dette for å gi bloggen litt mer variasjon slik at det ikke blir voldsomt monotont. For det blir jo kanskje noe kjedelig å bare komme med bokanmeldelser til tross for at bokanmeldelser er det viktigste. Litt variasjon skader vel ikke, eller hva synes dere? Ellers er det ikke noe å oppdatere. Livet mitt består stort sett bare av å lese bøker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar