22. januar 2016

Helgelektyre(125)


Søndager med The Supremes - Edward Kelsey Moore
Irma Dahl (Den dedikerte begravelsesagenten) - Kristine S. Henningsen
Stoner - John Williams

Jeg la på litt kulde og snø på collaget ovenfor for i hele denne uka har det snødd. I de siste årene har det vært lite med snø generelt i trøndelag, bare litt på bakken, men i de to siste ukene har det snødd noe skikkelig og det er mengder av snø overalt. Noen er glad i snø, men ikke jeg. Har aldri likt vinter/snøsesongen så lenge jeg kan huske. Vet ikke hvorfor. Snø er så upraktisk og ikke liker jeg å gå på ski heller. Så jeg venter på at høsten skal komme. Jeg liker uvær (mørketiden, regn, vind osv). Det er min årstid, men det blir lenge til høsten ennå. Så mye snø har det ikke vært her siden 2012 og da kom den i begynnelsen av oktober. Det året var det nesten ikke noe høst:(

Forrige fredag begynte jeg på boka Søndager med The Supremes av Edward Kelsey Moore, så den har det ikke gått så fort med, men jeg vil bli ferdig med den i helga. Har bare ikke lest så mye i den i uka som har vært, og jeg vil heller ikke drøye med den særlig mer. Så jeg får lese videre iherdig fremover og bli ferdig med den. Natt til torsdag ble jeg ferdig med Jeg gir deg sola av Jandy Nelson, og begynte rett etterpå med Irma Dahl (Den dedikerte begravelsesagenten) av Kristine S. Henningsen.

Når jeg blir ferdig med en av de nevnte skal jeg begynne på Stoner av John Williams og den er jeg spent på. Jeg blir alltid skeptisk når en bok får mye ros og det har den fått, for høye forventninger ødelegger som regel alt. Jeg har lyst til å lese den uansett for den har jeg lenge vært nysgjerrig på.

(Bildet hentet fra google).

Og jeg følger fremdeles med på sjakk som begynte forrige lørdag. (Jeg har fulgt med på sjakk de fire siste årene). Tata Steel Chess sjakkturneringen som er nå varer helt frem til 30. januar. Sjakk er den eneste sporten jeg tåler og som jeg synes er interessant å se på. Også har jeg noe å følge med på både på dagtid og utover kvelden:)

Ellers har det vært brøyting av snø her i området både dag og natt i det siste, har jeg sett. Det gjør meg ikke noe om jeg blir snødd inne, for jeg har rikelig med både kaffe og bøker, så jeg overlever.

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?     

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest noen av dine, men Stoner har jeg planer om å få med meg etterhvert. Her leses det Joss Whedon-biografi om dagen etter å endelig ha klart å lese ut noen bøker i den altfor lange lista over bøker jeg holder på med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Kjekt å se deg her igjen:)

      Ja, Stoner har jeg hatt lenge planer om å få med meg også og nå tenkte jeg at det var på tide og håper den er så bra som "alle" sier den er, selv om høye forventninger er fy,fy:)

      Godt jobbet. Før leste jeg mange bøker av gangen, gjerne fem - seks, men nå leser jeg bare to bøker samtidig. Greiere sådan:)

      God helg, Svein:)

      Slett
    2. Vil gjerne komme meg ned til litt færre jeg også. En lydbok, en tegneserie, en skjønnlitterær bok og en sakprosa på en gang så hadde jeg vært fornøyd med meg selv :)

      Slett
    3. For tre-fire år siden leste jeg i fem-seks bøker samtidig, men så det ikke funket da noen av disse bøkene ble mer prioritert enn andre slik at de som ble ufrivillig satt på vent måtte leses senere etter å ha kuttet ned på bøkene. Holder meg til to bøker og kanskje en tegneserie ved siden av slik at jeg vet at det blir ferdig det lesestoffet jeg leser i. Og syne det er greit å lese i en bok om dagen og om natta. Da får man uansett litt variasjon med det:)

      Gjerne fortell meg hvis du bestemmer deg for å prøve den ordningen du kom med nå:)

      Slett