22. januar 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
The Watchers av A.M. Shine, The Remaking av Clay McLeod Chapman, og Do You Dream of Terra - Two? av Temi Oh ,  er fra egen boksamling
 
 

 
 Bøker som ble lest i forrige uke:

På én betingelse av - Neda Alaei
Patrioter - Ingar Johnsrud

Antall sider som ble lest:

562 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Det usynlige huset - Judith Peignen & Ariane Delrieu
The Watchers - A.M. Shine

Bøker som leses nå:

📖The Remaking - Clay McLeod Chapman
📖Paret i nummer 9 - Claire Douglas
📖Aftentid og morgengry - Ken Follett
📖Det du eier evig - Inger Johanne Øen
📖Do You Dream of Terra - Two? - Temi Oh

Planlagte bøker denne uka:

⃞   Jakten - Bernard Minier
⃞   Funnet - Harlan Coben

Målene for forrige uke var å lese ut Paret i nummer 9 av Claire Douglas og Do You Dream of Terra-Two? av Temi Oh, og komme meg videre i Aftentid og morgengry av Ken Follett.

Jeg ble ikke ferdig med Paret i nummer 9, eller Do You Dream of Terra-Two?, ei komme meg videre i Aftentid og morgengry. Men det ble i det minste gjort noe likevel.

Natt til lørdag leste jeg ut På én betingelse av Neda Alaei, som er en ungdomsbok, og er den første boka jeg har lest av henne. Den har en alvorlig tone og består av et aktuelt og vond tema, likevel ble den kanskje noe typisk?

I går kveld leste jeg ut Patrioter av Ingar Johnsrud som tok noen uker å fullføre. Nok en bok med aktuelt tema og som er svært relevant. Men synes kanskje det er mer interessant med slikt tema på skjerm enn i bokformat, da det ble en smule tørt underveis.

I dag eller i morgen skal jeg begynne på en ny bok, og det er da The Remaking av Clay McLeod Chapman, som blir min andre bok av ham. Den andre jeg leste var Whisper Down the Lane. Har ikke hørt så mye om denne, og det gjør meg mer nysgjerrig og jeg ville lese mer av ham.

Som sagt ble jeg ikke ferdig med Paret i nummer 9 av Claire Douglas. Jeg liker handlingen, men den er noe seig, og nyes ikke at fortellerstemmen passer helt til handlingen på en måte. Så den tar noe lenger tid enn forventet å lese ut, men har ikke mange sider igjen.

Aftentid og morgengry av Ken Follett begynte jeg ikke på igjen i forrige uke heller. Får gi meg frist til å begynne på den igjen i februar, og være mer motivert da.

I går begynte jeg på en ny bok og det var Det du eier evig av Inger Johanne Øen, som er første bok i en ny serie. Det blir morsomt å teste ut om man trenger en ny krimserie eller ikke, da det er mange for tiden.

Leste noen få sider videre i Do You Dream of Terra - Two? av Temi Oh, men har en del sider å ta igjen. Den engasjerer bare ikke og det er svært lite science fiction, noe som er skuffende.

De neste bøkene på leselista, er: Jakten av Bernard Minier, og det blir min femte bok av ham. Skulle egentlig lese denne boka i fjor, men dessverre kom det andre bøker i veien. Nå er det på tide at den blir lest. Den andre er Funnet av Harlan Coben. Har lest tretten bøker av ham, tror jeg, og nå er det en stund siden sist, for noen ganger trenger man en pause også fra forfattere man liker. Funnet er oppfølgeren til Gutten fra skogen som er bok to i Wilde serien.

Målene for denen uka er å lese ut de siste sidene i Paret i nummer 9 av Claire Douglas, Do You Dream of Terra-Two? av Temi Oh, og lese så mye som mulig i Det du eier evig av Inger Johanne Øen.

Det er fortsatt vinter, kaldt og mørketid. Godt er det, og gir bare enda større grunn til å lese.👿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar