9. november 2018

Helgelektyre(270)


De dødes byrå - Gareth P. Jones
Hels nidinger - John Olav Oldertrøen
Everything Under - Daisy Johnson


Rockestreker - Bård Ose & Frode Øverli

Natt til onsdag leste jeg ut Rockestreker av Bård Ose & Frode Øverli. Den likte jeg ikke, noe som er rart, da black metal og heavy rock er musikksjangre jeg hører mye på. Men fleste av disse historiene var noe man hadde hørt fra før, og fortellerstemmen var veldig tørr med korte oppsummeringer. Det ble litt kjedelig i lengden, for å være helt ærlig.

Jeg leser videre i De dødes byrå av Gareth P. Jones. Den begynte jeg å lese i slutten av oktober. Liker den godt så langt. Det går bare litt tregt, for hadde litt dårlig leselyst for noen uker siden, og det er fremdeles litt stakkato med lesingen, men det kommer seg.  

I natt begynte jeg på en ny bok og det var Hels nidinger av John Olav Oldertrøen, som er en ungdomsbok innen fantasysjangeren. Jeg har ikke kommet så langt i den ennå, så det er litt for tidlig å si hvordan jeg liker den. 

Og jeg leser videre i Everything Under av Daisy Johnson som jeg leser med en annen bokblogger. Ser hun har kommet litt lengre. For min del går det litt trått, men prøver å hale innpå. Tror ikke det er helt boka for meg denne gang.

Det er da disse bøkene jeg skal konsentrere meg om og tror neppe jeg blir ferdig med noen av disse. Hvis det skjer, blir neste bok ut Unge muslimske stemmer (om tro og ekstremisme) som er skrevet av mange forskjellige forfattere. Skal jeg være realistisk, så kommer jeg nok ikke til å begynne med den før i neste uke.

Jeg har ikke malt på gnomer i denne uka, men jeg har fargelagt. og ble også ferdig med et motiv. Egentlig to motiver da jeg har fargelagt i to forskjellige bøker.

Det første motivet jeg begynte på i denne uka og som jeg også ble ferdig med:

Lenge siden jeg har brukt glitter nå, så det var på tide og vet ikke om det vises så godt på bildet ...

Motivet er fra denne boka:

Jewelry Box - Hanna Karlzon

Et annet motiv jeg ble ferdig med:


Motivet er fra dette heftet:

A Haunted House (ukjent illustratør(er)

A Haunted House er fargeleggingshefte beregnet for barn, og kjøpte det til meg selv noen uker før Halloween, bare for moro skyld. 😊

 Bildet hentet fra google.

I dag beynner endelig VM i sjakk og det vises på både NRK1 og VGTV. Jeg kommer til å følge med på VGTV. Det varer helt frem til den 28 november. Det er også perfekt timing fordi Big Brother UK ble avsluttet forrige mandag, og det går rykter om at det var aller siste sesong også, noe som er synd hvis det er sant, for det kommer til å bli et savn. Å se Big Brother UK var min morgenrutine, så vet ikke hva jeg skal se på om morgenen lenger. Jeg trenger noe å se på mens jeg drikker kaffe og Red Bull. 😊

God helg.

Ukas låt: Daylight - Blue October



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar