14. august 2015

Helgelektyre(105)


Skyggene i Sal 31 - Ingvild Sørensen
Du er her - Anne Ch. Østby
Der regnet faller - Catherine Chanter

Bare kvinnelige forfattere denne helga. Litt ironisk siden jeg foretrekker mannlige forfattere ... Misforstå meg ikke. Det er faktisk noen gode kvinnelige forfattere også, men liker språket til de mannlige forfatterne hakket bedre. Litt røffere dialog og røffere konsept, som regel.

Natt til torsdag ble jeg ferdig med Urban Legends (Strange Stories Behind Modern Myths) av A.S. Mott. Så i natt skal jeg begynne med en ny bok og da skal jeg begynne på: Du er her av Anne Ch. Østby. Og jeg skal lese videre i Skyggene i Sal 31 av Ingvild Sørensen. Den har jeg lest i siden forrige helg. Den går litt trått. Av og til kan et bokomslag narre en til å tro at boka er spennende ... Men, men, håper jeg blir ferdig med den i helga. Jeg avbryter som sagt aldri en bok. Og når jeg blir ferdig med en av disse skal jeg begynne på Der regner faller av Catherine Chanter. 

Mer enn det rekker jeg vel ikke å lese i helga før den er over, men vi får se.
Så i helga blir det litt fantasy, roman og spenning.

Og som vanlig lar jeg være å si noe om hva bøkene handler om for jeg vil at helgelektyreinnleggene skal være kortfattet.

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar