31. august 2014

Månedens Bokanbefaling (august)

I august leste jeg disse bøkene:


Caught - Harlan Coben
Sluket (Grusom, #5) - Jan Tore Noreng
Skyggen: The world of Voodoo - Petrus Dahlin & Lars Johansson
The graveyard book - Neil Gaiman
Øyesten - Jakob Melander
Tilbake til Riverton - Kate Morton Anmeldelse kommer!

Målet mitt var å lese 15 bøker, og gjett om jeg feilet.
Så det ble bare 8 bøker. (Meget skuffende)! Mistet leselysten i to uker i løpet av måneden. Det er ingen unnskyldning.

Annen leseoppsummering: 7 mannlige forfattere, 2 kvinnelige forfattere, 2 engelske bøker, 6 oversettelser.

Det ble i det minste to bøker på engelsk denne gang. Var mye flinkere til å lese engelske bøker før i tiden og har prøvd å gjenoppta det. Har så mange uleste bøker på engelsk som venter utålmodige på å bli lest så jeg prøver å lese dem, slik at de ikke blir helt glemt, og selvfølgelig leser jeg alle bøkene jeg får fra forlag for å anmelde  i tillegg.

Og hvilken bok likte jeg best i august og som jeg gjerne vil anbefale videre?



 The graveyard book - Neil Gaiman

Bakpå:

A deliciously dark masterwork from the genius who created Coraline, Amiercan Gods and Stardust.

NOBODY OWENS, known to his friends as Bod, is a perfectly normal boy. Apart from the fact that he lives in a graveyard and is being raised and educated by ghosts, and his guardian belongs to neither the world of the living or nor the dead.

There are dangers and adventures for Bod in the graveyard: the strange and terrible menace of the Sleer: a gravestone entrance to a desert that leads to the city of ghouls: friendship with witch; and so much more.

But it is in the land of the living that the real dangers lurk, for it is there that the man Jack lives and he has alreadey killed Bod's family.

Hva boka handler om og hva jeg syns om den kan dere lese alt om her istedet for at jeg bare gjentar meg selv. Det eneste jeg vil si er at jeg ga den en sekser og jeg strør ikke seksere rundt meg. Men den boka var virkelig verdt å gi en sekser.

Håper jeg får lest mer neste måned.

Har du lest noen av disse bøkene og leste du noe spennende i august?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar