13. september 2013

Helgelektyre(10)

Dette er denne ukas helgelektyre:



I natt leste jeg ferdig En stille grav av Tove Alsterdal som jeg har lest i et par uker nå. Det tok en stund å bli ferdig med den, men jeg ble dessverre ikke så veldig engasjert i handlingen. Da tar det litt ekstra tid. Syns den var litt tam og langdryg til å være krimbok. Men fullstendig omtale kommer enten i morgen eller neste uke. Alt ettersom. Men omtale blir det så snart det er mulig. Så bare følg med.



I helga skal jeg lese ferdig Alene på gården av Jorunn Johansen. Bok nummer 51 av 55 i Fossefall - serien. Har hele serien i hylla og det blir vemodig å ta farvel med denne romanserien med tanke på at jeg har fulgt den bokserien helt siden 2009 da den første boka (Den kappekledde) ble publisert. Så gruer meg litt til når jeg kommer til den siste boka og ta farvel med hele serien. Det kommer til å bli et lite savn.




Og jeg skal hive meg over denne som jeg har gledet meg til lenge nå. Odinsbarn av Siri Pettersen. Et leseeksemplar jeg fikk av forfatteren  Virker som det er en bok for meg.



Hvis jeg rekker det, noe jeg burde siden jeg har rikelig tid til overs, skal jeg begynne på denne mot slutten av helga: Hulder av Tonje Tornes. Også et leseeksemplar som jeg fikk av forfatteren.

Det ble en liste med bare kvinnelige forfattere denne gang, ser jeg. Litt ironisk siden jeg egentlig liker mannlige forfattere best (tilgi meg, men syns de har en barkere skrivemåte, men leser en del bøker av kvinnelige forfattere også, da). Og det blir en real blanding av ungdom og voksen - litteratur ut i fra denne lista. Ja takk, begge deler.

Håper jeg får lest litt mer enn det jeg har gjort så langt denne uka. Har bare fullført en bok så langt og det er for dårlig, og håper jeg rekker å bli ferdig med minst tre bøker før uka er over. Det er mitt normale bokantall i løpet av en uke. Jeg gjorde det ofte tidligere i år og skal komme meg på samme nivå igjen.

Har du lest noen av disse bøkene og hva skal du lese i helga?

God helg!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar