21. januar 2011

Giveaway konkurranse av bokbloggeren Ladybug!

Bortsett fra nettsamfunnet bokelskere.no er jeg av og til er jeg innom andre boksider på nettet også. Der finner jeg mange lesetips (får aldri nok av det:) Sidene som jeg er innom mest av norske boksider: Tones Bokside, Siljes Skriblerier, Bokelskerinnen, og Ladybug.  Det hender at noen blokbloggere har våget å gjøre noe jeg ikke har våget...ennå. Nemlig å lage konkurranser. Noe jeg syns er morsomt. Og det er spennende å være med selv om jeg sjelden vinner noe som helst.

Ladybug arrangerer en konkurranse om å vinne en bok. Immortal Beloved av Cate Tiernan. For å være helt ærlig har jeg aldri hørt om boka før, men jøss for et fint cover! Den vekker i alle fall nysgjerrigheten min.

'After some of the events I've witnessed I felt like I was a shell with nothing alive left in me. I hadn't been going around killing people, but people were hurt -- the memories just kept trickling in like rivulets of fresh acid dripping into my brain until I wanted to scream. It was in my blood, I knew. A darkness. The darkness. I had inherited it, along with my immortality and my black eyes.' New name, new town, new life. Nastasya has done it too often to count. And there's no end in sight. Nothing ever really ends ...when you're immortal. Captivating, intense and with an incredible and original voice, IMMORTAL BELOVED is a haunting story of friendship, love and secrets, tragedy and loss. (Teksten er har jeg lånt fra amazon)

Meld deg på konkurransen hos Ladybug du også. Konkurransen er åpen til midnatt 20.feb.

5 kommentarer:

  1. Har du noen tips til gode krimbøker?

    SvarSlett
  2. rufsetufsa13:49

    Beklager for sent svar :)
    Her er noen krimbøker som jeg har likt veldig godt de siste årene:

    Jernvognen av Stein Riverton
    Ti små negerbarn av Agatha Christie
    The Woods (I den skogen) av Harlan Coben
    Hold Tight av Harlan Coben
    Levende begravet av Peter James
    Fuglemannen av Mo Hayder
    Kuren av Mo Hayder
    Skumringstimen av Johan Theorin
    Nattefokk av Johan Theorin
    Beretningen om Herr Roos av Håkan Nesser
    Datter savnet av Nicci French
    Også har vi jo bøkene til Karin Fossum og Lee Child som er til å anbefale.

    Håper det var til hjelp og igjen beklager for litt sent svar :)

    SvarSlett
  3. rufsetufsa13:50

    Også klarte jeg å glemme De dødes tjern og Døde menn går i land av Bernhard Borge. Det er skikkelige spennende krimbøker :)

    SvarSlett
  4. Beretningen om Herr Roos har jeg ikke hørt så mye om, men jeg ser at du har veldig god krimsmak så kanskje det er en bok jeg bør forsøke. Hva handler den om?

    SvarSlett
  5. rufsetufsa19:36

    Hei, Bokelskerinnen og beklager for sent svar. Studerer jo ved siden av så jeg får ikke være så mye på nettet på dagtid som jeg skulle ønske dessverre..det er bare ønsketenkning :)

    Beretningen om Herr Roos finner du en omtale her http://rufsetufsa.blogg.sol.no/?s=beretningen+om+herr+roos hvis du scroller litt nedover :) Det er en skikkelig god bok om to, litt smårare enstøinger (en godt voksen mann og en ung jente) som havner i den samme hytta. Det er mannen som eier hytta, men han jager henne ikke vekk. Istedet tar han vare på henne og de liker hverandres selskap. De er begge outsidere og de trives best å være i den hytta enn omverdenen. Jeg likte boka veldig godt fordi jeg ble så godt kjent med personene og var spent på hva som ville skje med de to.

    Ps: Takk for at du mener jeg har god krimsmak, eller skal jeg si takk for tilliten? ;) Og igjen beklager for sent svar. Er mer tilgjengelig på nett på kveldstid :)

    SvarSlett