20. november 2010

The Dark Tower av Stephen King blir film!

I følge nettsiden stephenking.com er det foreløpig planlagt at de seks bøkene skal bli en triologi. Den første filmen har allerede fått premieredato som er fredag 17 mai 2013 (!). Litt lenge å vente kanskje. Vi nordmenn må muligens vente enda lengre med tanke på at dette er den amerikanske premieredatoen. Men det passer meg utmerket. Da rekker jeg kanskje å lese alle de seks bøkene før jeg får se triologien. Jeg har ikke les noen av The Dark Tower bøkene ennå, men har fått tak i den første boka som er på vent. Kanskje jeg skal lese den i jula. Så det blir spennende å både lese og se filmatiseringene. Og det spørs da om hva som er best. Bøkene eller filmene. Det blir spennende å se....

8 kommentarer:

  1. Stephen King er vanligvis verdt å lese :grin:

    SvarSlett
  2. rufsetufsa16:34

    Yes I know! :) Har lest mange bøker av ham oppgjennom årene og har i år prøvd å lese enda flere av ham. Den beste så langt er Pet Sematary :) Blir sikkert litt uvant å lese fantasy (The Dark Tower) med tanke på at det er horror SK er mest kjent for. Men jeg gleder meg til de bøkene likevel. Ingen har råere fantasi enn ham.

    SvarSlett
  3. King er super! Men jeg må si når det gjelder grøss og gru, har han en meget seriøst "konkurrent" i Dean R. Koontz.
    Begge er av mine absolutt største favoritter!
    Denne boka her har jeg ikke lest, så den havner garantert på ønskelista mi!
    :smile:

    SvarSlett
  4. rufsetufsa17:09

    Jeg liker Dean Koontz også, men syns at S. King er noen hakk bedre :)

    SvarSlett
  5. jeg er favoritt av Stephen King :smile: men jeg innrømmer at ikke leser bøkene..samler filmene :smile:

    SvarSlett
  6. rufsetufsa03:10

    Hehe du må lese bøkene for de er som regel mye bedre enn filmene. Bortsett fra the shining. Eneste tilfellet jeg syntes at filmen var hundre ganger bedre enn boka, men ellers er det omvendt. Så prøv deg på en bok eller to. Du kommer til å bli positivt overrasket. Liker ikke alle SK filmene, men liker filmene The Shining, Creepshow og Needful Things godt, men ellers syns jeg stort sett at bøkene er bedre. Han skriver på en original måte og det liker jeg :)

    SvarSlett
  7. The Dark Tower serien (7 bøker.. ) er det beste jeg har lest. Desverre så er dette så... ulikt Stephen King at jeg syntes nesten ikke han andre bøker var noe bra etter på, fordi denne serien var så fantastisk. And I'm in awe of S.King. The Dark Tower serien er mitt andre hjem og har allerede lest serien 3 ganger... men aldri lengre enn halvparten inn i siste boka ;p

    Jeg anbefaler alle å lese denne serien. På engelsk.
    Og jeg gru/gleder meg til filmen. Om bare jeg kunne laget den xD
    Lest rykter om at de vurderer Christian Bale som Roland :D

    SvarSlett
  8. rufsetufsa16:30

    Hei, takk for ditt innblikk på bokserien. Setter stor pris på det!
    Har ikke somlet meg til å lese serien, men det skal bli. Har The Gunslinger stående i hylla allerede og jeg gleder meg til jeg får tid til å lese den. Du må prøve andre bøker av S.King også. Han er min favorittforfatter og bøkene jeg syns er best av ham er Pet Sematary, IT, og Carrie blant annet bare for å nevne noen. Så jeg gleder meg til å lese serien hans også, som er annerledes.

    Har ikke fått med meg at det er muligens Chrisian Bale som skal spille Roland. Men det er et godt valg. Han er en ypperlig skuespiller. For fløtepuser som Brad Pitt, Jude Law liker jeg ikke. Bale er en god skuespiller, det har han bevist mange ganger så jeg håper at det blir ham!

    Så gjerne prøv deg på flere Kingbøker også. Det er verdt det. Trust me! :)

    Også får vi håpe at jeg rekker å lese serien før det blir film av den :)

    SvarSlett