19. oktober 2018

Helgelektyre(267)


La meg ikke huske - Lisbeth Pettersen
All the Things You Are - Declan Hughes
Last Time I Lied - Riley Sager

Halloween nærmer seg med stormskritt, og jeg har tyvstartet for lenge siden. Leser horror året rundt, men ekstra av det rundt høsten og selvfølgelig i Halloweensesongen. Leser litt andre bøker ved siden av også.

Natt til onsdag ble jeg ferdig med denne:

Kinderwhore - Maria Kjos Fonn

Fikk den for en tid tilbake, og den har allerede blitt kjempepopulær, men for min del ble den ikke det. Det endte opp med at jeg ikke likte boka. Noe som er rart for jeg liker mørk humor/spydig humor selv, som denne boka er rikelig av, men jeg vet ikke. Boka er ikke dårlig, jeg likte den bare ikke. Det er en stor forskjell på dårlig bok og ikke like en bok. Den er ikke dårlig, og skjønner hva den ville frem til, men likevel ble det ikke helt det store for meg, noe som er synd. Det er heller ingen fasit angående bøker man liker og ikke liker. Man er forskjellig. Det er nettopp det som gjør bokverdenen spennende.

Samme natt, siden jeg ble ferdig med Kinderwhore tidlig på natta, begynte jeg på en ny bok, og det ble da; All the Things You Are av Declan Hughes. Digger huset på coveret fordi elsker slike hus. Gamle, viktorianske hus er stilige, og kunne godt ha tenkt meg å bo i et slikt hus selv. Hadde ikke hatt noe i mot det. 😊 Jeg elsker alt som er gammeldags for det har mer stil. Nå bygges det bare legoklosser der nesten alt er bare firkantet og kjedelig. Jaja ... Siden det nærmer seg Halloween må man jo ha litt ekstra dose med horror i livet. Hva er vel Halloween uten?

Søndagskvelden begynte jeg å lese La meg ikke huske av Lisbeth Pettersen, som jeg ennå ikke er ferdig med, men jeg stressleser ikke. Liker å ta meg tid med bøkene. La meg ikke huske er ikke en storthriller eller original, men stødig. Kommer til å bli ferdig med den i løpet av helga. Har også kommet meg videre i Last Time I Lied av Riley Sager, som jeg skal fortsette med.

Forrige helg begynte en ny samlesing med en annen bokblogger, og denne gang leser vi Everything Under av Daisy Johnson. Har ikke kommet så langt i den, men skal ta igjen litt lesing i løpet av de nærmeste dagene.

I denne uka har jeg overraskende nok ikke fargelagt noe, bare malt, men er ikke ferdig ennå.

Jeg er dog ferdig med spurvene og de står plassert ute i hagekassene på verandaen.


Gnomene trenger å males ferdig og føre på flere detaljer. De er mer krevende å male enn spurvene, men det gjør ikke noe. Jeg liker å bruke tid på prosjekter.


God helg.

Ukas låt: Ego - Willy William



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar