18. november 2017

Helgelektyre(219)


The Other Woman - Laura Wilson
Tom for ord - Stephanie Butland
Atonement - Ian McEwan

Jeg leser samme boka som i forrige helg og det erThe Other Woman av Laura Wilson. Jeg leser tregere på engelsk og samtidig har jeg det ikke travelt. Jeg har heller ikke så mange sider igjen av den, så regner med at jeg blir ferdig med den i løpet av dagen.


Rett bak deg - Lisa Gardner

Natt til torsdag leste jeg ut Rett bak deg av Lisa Gardner. Den var så som så. Den var ganske lik mange andre krimbøker jeg har lest. Det jeg likte minst med den boka var selve språket. Syntes språket var litt barnslig?

Jeg skal også komme meg videre i Atonement av Ian McEwan. Har ikke kommet så veldig langt i den ennå, men skal prioritere den i helga. Liker tonen i boka godt så langt.

Natt til torsdag, etter at jeg ble ferdig med Rett bak deg av Lisa Gardner begynte jeg på ny bok: Tom for ord av Stephanie Butland. Vet ikke helt om det er min type sjanger, men ble svært nysgjerrig av baksideteksten og ville gi boka en sjanse. Man vet jo aldri. Av og til blir man positivt overrasket, andre ganger ikke.

Hvis jeg blir ferdig med en av disse bøkene, mest sannsynligvisThe Other Woman, skal jeg begynne å lese Friend Request av Laura Marshall. Den er jeg noe skeptisk til for synes at thrillere, spesielt av kvinnelige forfattere har i den siste tiden vært svært middelmådige. Selv om jeg foretrekker bøker av mannlige forfattere, finnes det jo kvinnelige forfattere som skriver svært godt også, men ikke i thrillersjangeren. Ikke de siste årene i hvert fall. Etter å ha lest bøker som Gone Girl av Gillian Flynn og Piken på toget av Paula Hawkins, synes jeg at thrillersjangeren av kvinnelige forfattere, har på en måte gått downhill. Jeg var heller ikke de som var kjempebegeistret over Gone Girl eller Piken på toget - heller det motsatte. Savner en thriller som virkelig sjokkerer og som gir inntrykk, samme om den er skrevet av en kvinne eller en mann. Har ikke gitt opp håpet ennå.

I forrige helg ble jeg ferdig med å fargelegge et annet motiv, så i denne uka måtte jeg begynne på et nytt et som jeg skal fortsette med i helga. Det er litt fargestreker utenfor motivet, men det gjør jeg ikke noe, siden jeg skal skyggelegge helt til slutt likevel. Skyggelegging er den beste delen uansett når det gjelder fargelegging, for da får man virkelig eksperimentere:



Motivet er fra denne fargeleggingsboka:

Den hemmelige hagen - Johanna Basford


God helg.

Ukas låt: Enemies - Shinedown



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar