21. april 2017

Helgelektyre(189)








Unmasked (The True Life Story of the World's Most Prolific Cinematic Killer) - Michael Aloisi & Kane Hodder
Store hvite løgner - Liane Moriarty
The Dark Tower 6 (Song of Susannah) - Stephen King

Forrige søndag leste jeg ferdig Be aldri om nåde av Martin Österdahl, og jeg orket ikke å begynne på en ny bok før dagen etter, og da begynte jeg å lese; Unmasked (The True Life Story of the World's Most Prolific Cinematic Killer) av Michael Aloisi og Kane Hodder. Somt nevnt i tidligere innlegg så er Kane Hodder stuntmann og skuespiller, mest berømt innen horrorsjangeren. Han er nesten en slags maskot for den sjangeren. Han er mest kjent for å ha vært Jason Voorhees flest ganger (fra Friday the 13th filmene). Han var Jason hele fire ganger. I A Nightmare on Elm Street filmene var Robert Englund, Freddy Krueger i alle filmene, bortsett fra i nyversjonen, mens i Friday the 13th filmene var det flere som byttet på å være Jason. Som den horrornerden jeg er så kjenner jeg til Hodder godt og har vært fan lenge, så denne må jeg selvfølgelig få med meg.

Natt til torsdag lest jeg ut Aller siste utvei av Federico Axat, og samme natt begynte jeg å lese Store hvite løgner av Liane Moriarty. Jeg har ikke likt de andre bøkene hennes jeg har lest noe særlig. Jeg har lest; Ektemannens hemmelighet, og Det Alice glemte. Til tross for at jeg ikke likte disse bøkene noe særlig, fikk jeg merkelig lyst til å lese Store hvite løgner fordi det var noe med plottet som gjorde meg veldig nysgjerrig, så får vi se da om jeg noen gang kommer til å like bøkene hennes eller ikke. Også er det greit å lese noe lettvint. Jeg liker jo horror og dyster lesing, og det har det vært mye av det siste. Da kan det være kjekt med et lite avbrekk med litt såkalt damelitteratur. Det er ingen favorittsjanger og jeg har heller ingenting i mot den sjangeren, men det er kanskje ikke det jeg leser mest av, men leser det hvis jeg vil ha lettere underholdning.

Etter at jeg tok meg en liten pause fraThe Dark Tower serien av Stephen King i påskehelga for å lese ekstra krim, har jeg kommet i gang med sjette bok i serien igjen; Song of Susannah som jeg skal fortsette med.

Jeg skal også komme meg videre i Necronomicon av H.P. Lovecraft. Den leser jeg i når jeg tar pause fra de andre bøkene jeg leser, og det begynner å nærme seg slutten. Det er en heavy bok på mange måter, derfor jeg bruker så lang tid på den, men det er vel verdt det.

Hvis jeg blir ferdig med en av disse bøkene i helga, skal jeg begynne på Jentene av Emma Cline, men kommer nok ikke til å begynne på den før neste uke. Man skal jo kose seg med bøkene også, ikke bare styrtlese. Det er jeg ikke helt fan av.

Jeg har også fargelagt i det siste. Jeg fargelegger nesten hver dag for har alltid vært en kreativ person og liker å sysle med slike ting. Her er et nytt fargelagt motiv:



Jeg fargelegger i forskjellige fargeleggingsbøker for voksne, og dette motivet er fra boka; Dagdrømmer av Hanna Karlzon.

God helg.

Ukas låt: Battle for the Sun - Placebo



4 kommentarer:

  1. Bøkene du leser i helgen ser skumle og "sinte" ut, og ingen av dem har jeg hørt om (eller lyst å lese) Pusekatten var veldig søt, fargelegging har du virkelig fått dreisen på. Selv har jeg en islender jeg skulle strikket litt på, men det går trått. I helgen skal jeg gå tur og høre på De døde av Vidar Sundstøl, også skal jeg lese et manus på en bok som er litt hemmelig foreløpig. Riktig god helg Ina :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner hva du mener:) Unmasked boka kan virke sint, men Kane Hodder er heldigvis ikke av den sinte sorten. Har sett ham i noen intervjuer, og han er da både morsom og veldig snill. Så tror ikke han er noen sint person:) Det er nok bare image at han virker morsk:)

      Tusen takk. Fargelegging er morsomt og er noe jeg virkelig ikke går lei av. Spennende å eksperimentere med farger og bare være kreativ.

      Kos deg med både strikking, lesing og hemmelige prosjekter i helga. Tusen takk og i lige måde:)

      Slett
  2. Ingenting er så avslappende som å sette seg ned med blyanter og fargefine tusjer. Jeg får utløp for kreativiteten min ved å skrive dagbok og drive med bullet journaling. Og så blir det jo lesing selvfølgelig. I helgen skal jeg lese ferdig en bok som heter "Simones Arv" av Josephine Moon. En koselig bok om Kate som arver en te-butikk fra sjefen sin. Ganske forskjellig fra det du liker å lese, tenker jeg :) Ha en super lesehelg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøvde å skrive dagbok i flere år av og på, men gir opp etter bare et par måneder. Har sett at bullet journal er populært for tiden. Har sett en del youtube videoer om det. Det ser praktisk ut, og vurderer å begynne med det selv istedet for dagbok. I bullet journals er det i hvert fall mer variasjon enn i rene dagbøker.

      Ja, å være kreativ er kjempegøy. Malte landskap før i tiden og mens jeg venter på inspirasjon, er fargelegging en kjekk hobby i mellomtiden. Der er det bbare å slå seg løs med farger og variere mellom fargeblyanter og tusjer. Det er morsomt å prøve seg frem. :)

      Leser en del vanlige romaner og av og til chick-lit. Store hvite løgner er for eksempel Chick-lit, så leser veldig mye variert, men det er mørk litteratur som fascinerer meg mest. Hvorfor aner jeg ikke. Vet ikke om jeg har svar på det. ;)

      Tusen takk, i lige måde. Får håpe vi kommer til å lese mye begge to. Her er det i hvert fall innevær da det er sol, regn og snø etter hverandre. Da er det ypperlig å være inne og dyrke sine hobbyer:)

      Slett