12. september 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


 Bøker jeg leste i forrige uke:

The Drawing of the Three (The Dark Tower, #2) - Stephen King
The Woman in Cabin 10 - Ruth Ware
Syndenes forlatelse - John Hart

Antall leste sider i forrige uke:

784 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

 
Bøker som leses nå:

 Den 13. engelen - Sylvelin Vatle (krim/voksen)
The Art of the Deal - Donald J. Trump with Tony Schwartz (business/voksen)

Planlagte bøker denne uken:

Den 13. engelen - Sylvelin Vatle (krim/voksen)
The Art of the Deal  - Donald J. Trump with Tony Schwartz (business/voksen)
Kjærlighetens tango - Carolina De Robertis (historisk roman/voksen)
Arven - C.J. Daugherty (fantasy/ungdom)

Forrige mandag leste jeg ferdig The Drawing of the Three av Stephen King (min forfatterhelt) som er bok to i The Dark Tower serien så nå venter jeg på at bok tre skal dukke opp i postkassa. I mellomtiden blir det anmeldelse av bok to, men litt usikkert når det blir. Jobber med saken.  Og forrige tirsdag leste jeg ut The Woman in Cabin 10 av Ruth Ware. Samme dag som jeg ble ferdig med den begynte jeg på Den 13. engelen av Sylvelin Vatle, som jeg skal fortsette med.

Natt til søndag ble jeg ferdig med Syndenes forlatelse av John Hart som for meg dessverre ble en stor skuffelse. Er jo glad i ham ellers og han skriver gode bøker til vanlig, men denne boka var dessverre ikke noe for meg. Etter å ha lest ferdig Syndenes forlatelse begynte jeg samme natt på The Art of the Deal av Donald J. Trump som jeg skal fortsette med. Man må lese litt business også;)

Mine "mål" for denne uka er å fortsette med Den 13. engelen og The Art of the Deal og lese dem ut. Begynne på Kjærlighetens tango av Carolina De Robertis og Arven av C.J. Daugherty før uka er over. Arven er bok 2 i Night School serien. Jeg leste bok en som også heter Night School og den leste jeg på engelsk i 2012 og likte den bedre enn de fleste ungdombøker jeg har lest. Skulle gjerne ha fortsatt den serien på engelsk, men sånn blir det ikke denne gang, så oppfølgeren blir på norsk og som vanlig er jeg skeptisk på oppfølgere. Enten er de meget bra (noe som er sjeldent) ellers går det downhill. Det er aldri noen mellomting, men velger uansett å gi den en sjanse.

Og jeg håper å få til flere bokanmeldelser pr.uke istedet for bare knapt nok en, for det synes jeg er for lite. Skrivekløen har ikke kommet helt tilbake ennå slik som med leselysta, men jobber med flere anmeldelser samtidig og hadde vært kjekt å få lagt ut to-tre anmeldelser pr.uke. Håper det lar seg gjennomføre, men skal ikke love noe. 

4 kommentarer:

  1. Du leser jo veldig variert, Ina, morsomt med litt business også! :) Det ser ut til at flere av oss som har lest Hart tidligere, ikke helt har funnet tonen med hans siste bok. Da får vi bare vente på hans neste!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan man si;) Selv om horror er min base så prøver jeg meg innom andre sjangre også slik at det ikke blir det "samme" hele tiden. Man må utfordre seg selv litt også som leser. Og det skader jo ikke å lese litt business heller. Har likt D.Trump i mange år selv om jeg ikke er enig i alle hans standpunkt som politiker, men synes han er morsom:)

      Ja, Harts siste bok ble dessverre en skuffelse noe som er synd siden det tok lang tid før den ble gitt ut, men får krysse fingrene for at hans neste blir bedre;)

      Slett
  2. Ser at vi er helt enige om Hart, det dukker vel opp en omtale snart? De andre bøkene kjenner jeg ikke til, og boken om Trump frister absolutt ikke. Ha en fin leseuke Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Hart imponerte ikke denne gang dessverre. Han havnet på terningkast to denne gang, og anmeldelse kommer. Ikke sikker på når, men skal prøve å pushe på, så det blir:)

      Jeg har vært fan av Trump i flere år og er det fortsatt selv om jeg ikke deler alle hans synspunkt som politiker, men synes han er morsom og har sansen for sarkasmen hans. Det fascinerende med businessboka hans er at han også viser en mer mennskelig side av seg. Skjønner at ikke alle liker ham, men det gjør jeg til tross for at jeg ikke er enig med alt han står for. Men liker humoren hans og at han tenker stort. Det er fascinerende når noen våger det.

      Takk for det og det samme ønskes deg, Tine:)

      Slett