20. juni 2014

Helgelektyre(48)

I helga skal jeg lese videre i disse:
 Den lange, hvite skyens land - Sarah Lark
Darlah: 172 timer på månen - Johan Harstad
Mapuche - Caryl Férey

Målet er å bli ferdig med Den lange, hvite skyens land og Darlah siden jeg ikke har mange sidene igjen i begge. Og komme meg videre i Mapuche for det er ikke snakk om mange sidene der heller. Så vi får se hva jeg blir ferdig med før helga er omme. Hvis jeg blir ferdig med en av disse skal jeg begynne på Det vederstyggelige av Jonathan Holt (som dessverre ikke ble med på bildet. Den ble glemt i farta).

Og jeg håper jeg får boka i posten snart: The Ocean at the end of the Lane av Neil Gaiman som jeg skal samlese med Birthe. Så vi får håpe at boka dukker opp i postkassen i løpet av denne fredagen slik at vi får starte med leseprosjektet siden hun allerede har fått sin.

Utgaven jeg kjøpte var denne:


Håper virkelig at boka dukker opp i dag, senest i morgen, men helst i dag (fredag) fordi det er en stund siden jeg har lest noe av Neil Gaiman og føler det er på tide.

Tror neppe jeg blir ferdig med å lese den i helga hvis jeg får den i disse dager, men skal i alle fall begynne på den uansett om jeg er ferdig med en av de andre bøkene jeg leser i eller ikke. Ingen problem å lese i flere bøker "samtidig". Avbryter aldri en bok uansett. Gjorde det da jeg var mindre, men det har jeg sluttet med fordi det gir meg bare dårlig samvittighet og jeg vil lese ferdig alle bøkene jeg begynner på. Sånn er det bare.

Ellers pøsregner det og det er sånn jeg liker det. Høsten er kommet i trøndelag og håper den har kommet for å bli. Jeg er og blir et høstmenneske. 

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

God helg.

2 kommentarer:

  1. Jeg fikk med meg hjem Mapuche fra biblioteket rett før jeg ble sykemeldt så den skal jeg lese i "ferien". The ocean at the end of the lane har jeg både på engelsk og norsk og har lest begge :-) Nå venter jeg på Heldigvis hadde jeg melka som burde komme i posten snart. Den har jeg også lest på engelsk og gleder meg til å lese den på norsk. Jeg gjør ofte det med Neil Gaimans bøker for å nyte dem dobbelt opp :-D
    Jeg skal i gang med en ungdomsfantasy i dag, som heter Mosca Mye og de forbudte ordene. Jeg er akkurat ferdig med Lanark og må ha noe lett :-) Ønsker deg en fin helg, Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du får mer fortgang i Mapuche enn det jeg gjør:) Er ennå ikke ferdig med den. Fy skamme meg:)

      Skal si du leser mange bøker av de samme både på engelsk og norsk. Ikke dumt det. Selv har jeg bare Kirkegårdsboken av Gaiman både på norsk og engelsk. Jeg har lyst til å lese den på engelsk for var overrasket over at jeg likte den norske oversettingen så godt. Noen forfattere bare må jeg lese på engelsk (spesielt Stephen King,Dean Koontz og Neil Gaiman) for det er lett for at deres spesielle fortellermåte forsvinner når den blir oversatt. Men kjøpte Kirkegårdsboken på norsk for det var på den tiden jeg handlet i bokhandler og da hadde de ikke den engelske utgaven. Men ellers liker jeg å lese disse forfatterne på engelsk.

      Ser ut som du også har mye å lese i helga og det er godt.
      Ha en riktig fin helg du også, Astrid Terese:)

      Slett