17. mai 2014

Gratulerer med dagen til dere som skal feire.

Det er over midnatt og det er offisielt 17 mai.

Selv skal jeg ikke feire. Får jo feiring rett utenfor døra selv om jeg vil det eller ikke siden toget går like utenfor leiligheten.

Jeg er ikke i humør til å feire noe som helst. Og jeg vil for all del slippe bunaden. Den er rene tvangstrøya. Ubehagelig. Det eneste jeg skal gjøre som involverer dagens feiring er å gå ut og henge opp flagget på morgenkvisten.

Istedet for å feire kommer jeg til å mure meg selv inn i leiligheten resten av dagen (som vanlig, har isolert meg fullstendig for tiden) og lese, og kanskje se noen episoder av Dexter. Er i seriemorderhjørnet for tiden. Vet mange er fascinert av den serien og seriemodere, så vil gjerne samtidig anbefale tv-serien The Following også, som referer til forfatteren Edgar Allan Poe. Vel verdt å se. Har ikke sett sesong to av den ennå, men den skal jeg selvfølgelig få med meg en gang i nærmeste fremtid.

Får se hva dagen fører til, skal i hvert fall ikke feire dagen, men boikotte den som jeg har gjort de siste årene. Liker jo hjemlandet mitt og alt det der, men har aldri hatt noe særlig til overs for nasjonaldagen selv om det er viktig markering.

Uansett, nok syting fra min side. Gratulerer med dagen til dere som skal markere dagen og hylle den på deres måte.



2 kommentarer:

  1. Det blir ikke så mye feiring på meg heller, men skal til mine foreldre sammen med mann og barn hvor vi skal spise tradisjonell 17. mat og se på det nye gulvet de har lagt i stuen. Min datter har lånt bunaden og dratt til byen for å se prosesjonen. Slikt orker jeg ikke, det er fullt med folk og man står i trengsel. Nei takk. Ellers er barna blitt så store nå at det ikke skjer noe for deres alderstrinn på skolene, så den delen er falt bort. Det blir godt meg god mat da! Ha en fin dag uansett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo som kjent barnas dag, mens for voksne blir det som regel bedre middag osv ... Glad jeg slipper alt det der og spesielt bunaden. Er virkelig ikke i feststemning for tiden så jeg er glad jeg får trekke meg tilbake på denne dagen:)

      Kos deg med middag og håper foreldrene dine er godt fornøyde med det nye gulvet sitt.

      Og ha en fin dag du også:)

      Slett