13. januar 2010

Oppramsing - Bøker jeg har lest i 2009

2010 er allerede godt i gang og som vanlig er jeg litt treg av meg med å komme i gang med noe. Lenge har jeg tenkt å sette opp en liten oversikt over bøker jeg leste i fjor, men som vanlig så blir det bare ved tanken og det tar tid før jeg gjør noe med det. Er litt treg som sirup i blandt når jeg har tenkt å gjøre noe. Det tar en stund før det blir gjort. Men nå har jeg endelig kommet i gang og har lagt en oversikt over bøker som jeg har kost meg med og vært fortvilet over i 2009. Syns det er litt morsomt med litt "årskavalkade". Så jeg tenkte å gjøre et forsøk:)

Leste bøker 2009

------------------------

Duma Key av Stephen King

Ragnarok av Tom Egeland

Hold tight av Harlan Coben

Night in the lonesome October av  Richard Laymon

Nynnes dagbok 1 av Henriette Lind, Lotte Thorsen og  Anette Vestergaard

De utvalgte (Fourth victim) av Jan Coffey

Et skrik i natten av Mary Higgins Clark

Den kalde huden  av Albert Sánchez Piñol

Nineteen minutes av Jodi Picoult

Wildwood Road av Christopher Golden

Menneskehavn av John Ajvide Lindqvist

Nynnes dagbok 2 av Henriette Ling og Lotte Thorsen

Liseys historie (Lisey's story) av Stephen King

De gales øy (Shutter Island) av Dennis Lehane

Isdronningen (Ice Queen) av Alice Hoffman

Levende bilder fra åndeverdenen av Lena Ranehag

Ikke et ord av Harlan Coben

Den onde viljen av Karin Fossum

Svart sinn (At the stroke of madness) av Alex Kava

De døde vet (What the dead know) av Laura Lippman

Kjedebrev (chain letter, chen meru) av Hiroshi Ishizaki

En subtil hevn (A useful affair) av Stella Cameron

Twilight (Evighetens kyss) av Stephenie Meyer

Jeg skal vise dere frykten av Nikolaj Frobenius

Kuren (The Treatment) av Mo Hayder

Lille Lizzie vender tilbake av Mary Higgins Clark

Mannen under trappen av Marie Hermanson

Vingetyven av Tove Nilsen

No sanctuary by Richard Laymon

Fuglemannen (The Birdman) av Mo Hayder

13 trinn ned av Ruth Rendell

Fossefall av Jorunn Johansen Bok 1-12

(Bok 13 er i salg 18.01!)



Årets 3 høydepunkt

-----------------------

Kjedebrev av Hiroshi Ishizaki

Kuren av Mo Hayder

Duma Key av Stephen King

Årets 3 lavpunkt

--------------------

Mannen under trappen av Marie Hermanson

13 trinn ned av Ruth Rendell

Twilight av Stephenie Meyer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar