29. september 2023

Helgelektyre(610)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
Boy in the Box av Marc E. Fitch, The Cottage av Lisa Stone, Rooms of Wonder av Johanna Basford, En magisk verden av Melpomeni Chatzpanagiotou, og Tarot fargelegging av Alexis E. Thomson, er fra egen boksamling
 
 
 

Hundedager - Geir Tangen

Hjemkomst - Kate Morton

Boy in the Box - Marc E. Fitch


Siste helga i september og det er på tide.👿


Natt til torsdag leste jeg ut denne:

 
The Cottage - Lisa Stone
 

 The Cottage av Lisa Stone. Thriller/mysterie utgitt i 2021.

Jan Hamlin gjennomgår en liten krise. Det er slutt med samboeren og hun mistet jobben omtrent samtidig. Dermed leier hun en hytte som ligger øde til i Coleshaw Woods. Hun er der for å samle seg og kanskje få mulighet til å skrive en bok. En betingelse er at hun må passe på hunden Tinder som blir igjen i hytta sammen med henne. Hytta er beroligende i begynnelsen, men så blir hun plaget av at noen banker på vinduet og at noen er i hagen hennes når det er kveld. Er det dyr eller noe annet? Samtidig følger man en annen handling i boka, og hva den er om, kan man ikke si da det kan være avslørende når det gjelder denne handlingen med Jan Hamlin. Denne hørte jeg på lydbok.


Torsdag leste jeg ut denne:

 
Alle mine barn, kom hjem - May Lis Ruus

 

Alle mine barn, kom hjem av May Lis Ruus. Psykologisk krim utgitt i 2023.

Noe forferdelig har skjedd i en barnehage. En av de ansatte er knivstukket og to av barna er søkk vekk. En gutt er igjen som barnevernspedagog Lise Lotte Mehl tar med seg hjem. Selv sliter hun med indre demoner etter noe hennes eksmann har gjort og som han sitter inne for. I mellomtiden gruer hun seg til han kommer ut. Samtidig følger man en mor som drømmer om å få barna sine tilbake, og planlegger et helt nytt liv ...


I helga skal jeg lese videre i disse:


Hundedager av Geir Tangen. Krim utgitt i 2023.

Bok to om politioverbetjent Gabriel Fjell. Den første boka er Vargtimen. Igjen møter man Gabriel Fjell og hans team, og denne saken er også dyster. En ung gutt i pysjamasbukse blir funnet drept ute, og ingen melder ham savnet. 

 

Hjemkomst av Kate Morton. Historisk roman/mysterie utgitt på norsk i 2023.

Et mysterie som beveger seg fra 1959 til 2018. Jess bor i London og får en telefon. Hennes bestemor som hun bodde med i nesten hele oppveksten, er innlagt på sykehus. Dermed drar hun fra London til Sydney. Hun har ikke vært innom Darling House på flere år. Huset hun bodde med bestemoren, Nora. Hun vet heller ikke ennå om bestemoren kommer hjem, eller ikke. Hun får vite noe om Turner familien, som bestemoren har holdt tilbake.


Boy in the Box av Marc E. Fitch. Horror utgitt i 2020.

Dnne må jeg nok en gang utsette å skrive en oppsummering om da jeg har bare lest tjuefem sider og ikke mye har skjedd. Det har ikke skjedd nok til å gjengi handlingen. Må bli bedre kjent med boka først.


Siden sist helg har jeg fargelagt dette:




Motivene er fra denne boka:

 
Rooms of Wonder - Johanna Basford
 
 
Motivet er fra denne boka:

 
Enchanted Earth (Jeg har den norske utgaven og den heter En magisk verden) - Melpomeni Chatzipanagiotou
 
 
 

Motivet er fra denne boka:
 
 
Tarot Coloring (Jeg har den norske utgaven som heter Tarot fargelegging) - Alexis E. Thomson

God helg. 

Ukas låt: Hey! Pachuco! - Royal Crown Revue

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar