15. januar 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Silent Grief - Christopher Lukas & Henry M. Seiden
* Talte dager - Heidi Linde
* Atonement - Ian McEwan
* Selvmordet - Ben Ormstad

Antall leste sider i forrige uke:

969 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Classic Campfire Stories - William W. Forgey
Selvmordet - Ben Ormstad

Bøker som leses nå:

* Stillhouse Lake - Rachel Caine
* 4 3 2 1 - Paul Auster

  Planlagte bøker denne uken:

* Stillhouse Lake - Rachel Caine
* 4 3 2 1 - Paul Auster
* There's Someone Inside Your House - Stephanie Perkins

I forrige uke var en produktiv uke. Ikke alle uker er det, men prøver å være det så ofte som mulig. Mandagskvelden leste jeg ut Silent Grief av Christopher Lukes og Henry M. Seiden. Det er kanskje en dyster bok som også er meningen, men av og til er det viktig å lese bøker om virkeligheten. Lese litt sakprosa, noe jeg skal også vil gjøre noe med. Det er en tankevekkende, mørk og interessant bok.  Samme kveld begynte jeg å lese Stillhouse Lake av Rachel Caine som jeg skal fortsette med. Det er en kort bok som jeg burde ha vært ferdig med for lenge siden, men i forrige uke prioriterte jeg Atonement av Ian McEwan for jeg ville bli ferdig med den. Den ble jeg endelig ferdig med forrige lørdag.
 
Natt til tirsdag leste jeg utTalte dager av Heidi Linde, og det var dessverre ikke helt min type bok. Samme natt begynte jeg å lese 4 3 2 1 av Paul Auster. Den har jeg for resten av året da det er en bok på nesten 900 sider, så det kommer til å ta sin tid. Noe jeg ikke har noe i mot. Personlig foretrekker jeg store bøker fremfor de små, men ofte er det vanskelig å finne bøker som er store, for vanligvis skrives det bøker på 3 - 400 sider eller mindre. 

Så i denne uka blir det å lese videre i Stillhouse Lake og 4 3 2 1. Satser på at jeg blir ferdig med Stillhouse Lake først fordi det er mer realistisk, og da skal jeg begynne påThere's Someone Inside Your House av Stephanie Perkins. Stephanie Perkins er en populær forfatter som jeg ikke har lest noe av før, men hørte mye om Anna and the French Kiss trilogien som herjet overalt for noen år siden. Leste dem ikke for var ikke sikker på om det var min type kategori, men man vet aldri. Jeg skal uansett lese There's Someone Inside Your House. Hvis jeg jeg blir ferdig med flere bøker før uka er over, blir neste bok Bruden som forsvant av Mary Higgins Clark & Alafair Burke

Ellers følger jeg med på den nye britiske sesongen av Big Brother, den nye sesongen avThe X-Files (som jeg venet på i over ett år på at det skulle komme tilbake),The Bachelorette, Farmen kjendis, I gode og onde dager og Home & Away. Når jeg ikke følger med på de programmene brukes Tv-skjermen mest som bakgrunnsstøy mens jeg leser.

6 kommentarer:

  1. Det er gøy med produktive uker, det gir en ekstra tilfredsstillelse å få lest en del sider eller til og med lese ut en bok. Spesielt én man har holdt på med lenge, som Atonement. Jeg ser frem til anmeldelsen din, særlig nå som vi har ulike oppfatninger :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sant:) Følelsen av å ha utført noe er bestandig godt.Ikke alle uker er like produktive, men prøver å være litt effektiv hver uke i det minste. Noen uker er lesingen og skrivingen lettere enn andre uker, og noen bøker og innlegg går det tregere med. Det varierer så veldig. :) Jeg gir aldri opp en bok, derfor var det ekstra godt å bli ferdig med Atonement. Synes ikke det er galt i å bruke lang tid på en bok, men når det er en bok man ikke har helt sansen for, er det da en lettelse å bli ferdig. Jeg har bare ikke samvittighet til å gi opp en bok uansett hvor mye jeg misliker den. :)

      Takk og i lige måde. Det blir en spennende sammenligning. Gleder meg til det. :)

      Slett
    2. Jeg har heller ikke for vane å gi opp en bok, de jeg har avsluttet uten å lese ferdig kan telles på én hånd. Ja, det blir spennende :)

      Slett
    3. Jeg har ikke den samvittigheten til å gi opp bøker jeg har startet på. Da føles det ut som jeg bare feiger ut. :) Så holder meg seig istedet og leser til siste side, så glad vi er noen flere angående det. :)

      Slett
  2. Gleder meg til å høre hva du synes om 4321... Har blitt anbefalt den, nemlig, men lot meg skremme litt av tykkelsen på boka. Føler store bøker blir en skikkelig "forpliktelse"... :-p

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Skjønner hva du mener. Selv foretrekker jeg store bøker fremfor de små, men det er vanskelig å finne de store bøkene. :) Har litt blandede meninger om 4 3 2 1 ennå, så for tidlig å si. Er spent selv hvordan jeg kommer til å like den til slutt. :)

      Slett