6. juli 2018

Helgelektyre(252)


Rottefangeren fra Sorø - Gaute Heivoll
What Happens Next? (Contemporary Urban Legends and Popular Culture) - Gail de Vos
Frankenstein - Mary Shelley

The Outsider - Stephen King

I går leste jeg utThe Outsider av Stephen King. Det var ikke en bok for meg, dessverre. Det ble for mye snakking, altfor mange karakterer å forholde seg til og lite handling. Ikke Kings beste, men han er og blir min forfatterhelt likevel, men det betyr ikke og trenger ikke å bety at jeg liker alt det han skrevet. Den brukte jeg omtrent to uker på å lese, så det tok sin tid. Sånn er det med noen bøker.

Natt til søndag begynte jeg å lese What Happens Next? (Contemporary Urban Legends and Popular Culture) av Gail de Vos. Det er en interessant bok om urban legends (vandrehistorier). Jeg har vært interessert i vandrehistorier i flere år, og synes det er et artig og spennende konsept. Det finnes mange forskjelligge vandrehistorier, og jeg liker de skremmende vandrehistoriene best.

Jeg skal også lese videre i Frankenstein av Mary Shelley som jeg leser med en annen bokblogger.

Etter å ha lest ferdigThe Outsider i går, begynte jeg så vidt å lese en ny bok og det var Rottefangeren fra Sorø av Gaute Heivoll. Godt med litt lettere lesestoff etter å ha gjennomført en tung bok. Rottefangeren fra Sorø er veldig kort, så regner med at jeg rekker å begynne på en ny bok før helga er over, og da blir det; Bad Girls with Perfect Faces av Lynn Weingarten.

Jeg har også fargelagt en del, men det går litt tregt med tanke på at det er detaljert,. Jeg liker detaljerte fargeleggingsmotiv best. Så det gjør ikke noe for meg at det tar tid, for liker å være opptatt med noe.

Motivet ser fremdeles litt stykkevis og delt ut.  Så må nok bruke en uke til på dette motivet, gitt. 😊

 Motivet er fra denne boka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

God helg.

Ukas låt: Until the World Goes Cold - Trivium



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar