9. mars 2018

Helgelektyre(235)


Mikael Persbrandt (Sånn jeg husker det) - Mikael Persbrandt & Carl - Johan Vallgren
The Wife Between Us - Greer Hendricks & Sarah Pekkanen
Single White Female - John Lutz


Litt sent ute med helgelektyrinnlegg i dag enn til vanlig, men hadde ikke anledning tidligere i dag, men bedre sent enn aldri.

Forrige tirsdag leste jeg ut Solitude (Memories, People og Places) av Terry Waite som jeg likte veldig godt. Samme dag begynte jeg å lese selvbiografien til Mikael Persbrandt; Sånn jeg husker det som han har skrevet med Carl-Johan Vallgren. Likte ham veldig godt i rollen som Gunvald Larsson i Tv-serien Beck fordi hans rolle var så sarkastisk, og jeg har sett ham i flere andre ting også, men jeg forbinder han mest som Gunvald. Jeg liker biografien hans så langt. Den er både interessant og morsom.

I natt leste jeg ut Kinder Than Solitude av Yiyun Li og den var ikke så verst den heller. Siden jeg lå over hos foreldrene mine fra onsdag til i dag, kunne jeg ikke begynne med en ny bok i natt for den hadde jeg ikke med meg. Så natt til lørdag skal jeg begynne på The Wife Between Us av Greer Hendricks og Sarah Pekkanen. Jeg har sett den mye på YouTube og Goodreads i de siste ukene. Jeg liker vanligvis ikke "populære" bøker, men jeg blir svært nysgjerrig på bøker som får delte meninger og det har denne fått. Så da må jeg nesten få den med meg. Jeg er mer skeptisk på bøker som kun får ros. Det ender vanligvis opp med at jeg ikke liker dem etter at slike bøker som kun får ros er ferdiglest. Noen særheter må man jo ha ...

Jeg skal også lese videre i Single White Female av John Lutz. Liker atmosfæren i den veldig godt. Selv om jeg så filmen mange ganger for flere år siden, så føler jeg ikke at det dreper spenningen eller nysgjerrigheten for meg. Vanligvis foretrekker jeg å lese boka først og se filmatiseringen senere. Men da jeg så den filmen som ung visste jeg da ikke at den var basert på en bok. Så da blir det sånn.

Flere bøker tor jeg ikke at jeg kommer itl å begynne på i helga for jeg har mer enn nok med de jeg har begynt å lese i og skal begynne å lese. Neste bok blir uansett Omgitt av idioter (hvordan forstå dem det ikke går an å forstå) av Thomas Erikson. Digger tittelen og det tror jeg blir en veldig interessant bok. 😀

Jeg har fargelagt litt i denne uka også. Tidligere i denne uka ble jeg ferdig med dette motivet:

De sølvaktige småflekkene er glitter. Har eksperimentert litt både med glitterpenner og flytende glitter for tiden. Det er kjekt å prøve noe nytt.

Og i helga skal jeg begynne å fargelegge dette motivet:

Jeg kommer sikkert til å jobbe med dette motivet resten av året, men det gir meg i hvert fall noe å gjøre, så jeg klager ikke.

Begge motivene er fra denne fargeleggingsboka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

God helg.

 Ukas låt: Black Rose - Volbeat ft. Danko Jones



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar