25. januar 2019

Helgelektyre(281)


Craven Manor - Darcy Coates
Brent av solen - Laura Lippman
Okkupert - Bjørn Are Godøy

Jeg leser fremdeles Craven Manor av Darcy Coates og er usikker på hvordan jeg liker den ennå. En ung mann får en mystisk lapp om tilbud om en jobb et sted han ikke har hørt om før. Jeg aner ugler i mosen ...

Slå på ring - Frode Eie Larsen

Natt til tirsdag leste jeg ut Slå på ring, og her likte jeg nok persongalleriet bedre enn selve saken. Et spennende persongalleri å lese om var det.

Orket ikke å begynne på en ny bok samme natt og fargela resten av natta istedet. Jeg begynte ikke på en ny bok før natt til onsdag. Da begynte jeg å lese Brent av solen av Laura Lippman. Ironisk tittel, med tanke på at i tidligere i denne uka var det - 16. Handler om en kvinne som er lei av sin mann, og forlater både ham og datteren for at han skal få kjenne på ansvar, og det mens de er på ferie. Mannen angrer seg for at han ikke forlot henne først som planlagt. Hyggelig ferietur ... Noen ganger er det best å være singel og barnløs, eller?

Ligg unna kjelleren! (Grøsserne, 2) - R.L. Stine

I går leste jeg ut Ligg unna kjelleren! av R.L. Stine som er andre bok i Grøsserne, og begynte på den tredje som heter; Monsterblod. Om en gutt som kjøper en boks med slim, som bare vokser og vokser ...

Jeg skal lese videre i En dag i desember av Josie Silver og Perfume av Patrick Süskind som jeg leser av og på ved siden av.

Hvis jeg blir ferdig med en av hovedbøkene mine som er Craven Manor og Brent av solen, skal jeg begynne på denne boka: Okkupert (de fem lengste årene i Norges historie) av Bjørn Are Godø. Jeg har riktignok ikke lest så forferdelig mye krigshistorie utenom skolepensum, men har sett mange filmer og Tv-serier basert på den tiden, så er interessert i temaet. Håper bare at lesestoff om det ikke blir for tørt.

Innimellom lesingen fargelegger jeg en god del og er snart ferdig med et nytt motiv. Har bare bakgrunnen igjen. Av fargelegging, liker jeg å fargelegge de små detaljene bedre en bakgrunnen for bakgrunnen bruker ofte å ta lang tid.





















 Motivet er fra denne boka:

Secret Garden - Johanna Basford

Jeg legger også et puslespill på femhundre brikker for tiden. Så noen sysselsettinger må man ha for å komme gjennom lange dager. Det er også siste helg med sjakk på Tv når det gjelder Tata Steel Chess.

God helg.

 Ukas låt: Bully - Shinedown



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar