22. desember 2011

Månedens Bokanbefaling (juni)

Hva jeg leste i juni og hva slags bøker jeg likte aller best.

Men først litt om hva jeg leste i juni:


Den andre siden - Stephen King

Mørke Krefter - Stephen King

The Lovely Bones - Alice Sebold

Marked (House of night #1) - P.C. og Kristin Cast

Fossefall (30) Våt Grav - Jorunn Johansen

Fossefall (31) Hett Blod - Jorunn Johansen

I juni var det to bøker som gjorde inntrykk på meg. Og det var Mørke Krefter (The Dead Zone) av Stephen King, og The Lovely Bones av Alice Sebold.

Mørke Krefter filmatiseringen hadde jeg sett mange ganger før jeg endelig leste boka som i flere år hadde stått ulest i bokhylla. Den har i hvert fall stått der siden ungdomsskolen. Så den har vel stått der ulest rundt 12 år (!). I sommer tok jeg den endelig frem, og angret meg bittert på at jeg ikke hadde lest den videre. Det var en fantastisk bok på mange måter! Jeg elsket hovedkarakteren Johnny Smith som dere kan lese mer om her. Herlig bok og herlig film sier jeg bare!


Mørke Krefter - Stephen King


(Bokelskere.no)

This is a riveting, terrifying novel, which portrays the concerns of a generation in a rapidly changing society. Awake in the dead zone and awake to a nightmare. Recoil in horror as you are touched by a young man cursed with the power to perceive the evil in men's souls. And whose ability to see into the future forces him into a terrifying confrontation with a charismatic, power-hungry and infinitely dangerous man


The Lovely Bones av Alice Sebold gjorde også stor inntrykk på meg. Det er en brutal historie om en jente som blir funnet voldtatt og drept. Vi leser om hennes etterliv (kan jeg kanskje kalle det?) og hvordan hun observerer familiens sorg etter hennes brå bortgang. Fengslende og trist bok som virkelig er verdt å lese! Håper å få se filmatiseringen en gang. Den er jeg spent på!


The Lovely Bones - Alice Sebold


(Bokelskere.no)

USA, 1970. Susie Salmon blir voldtatt og drepen, men frå himmelen fortel ho historia si mens ho observerer familien og livet på jorda. Ho følgjer med mordaren og politiets jakt på han, og ho er der og ser på familien som prøver å forstå tragedien. Romanen er filmatisert.



Så dette er to bøker dere virkelig MÅ lese!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar