21. januar 2011

Treg start på det nye leseåret:)-

Ser det er flere som har målingsgreie på bloggene sine hvor mye av så og så mye i en leseutfordring. Nå har jeg også laget meg noen slike, og jeg ser at jeg egentlig ikke burde ha gjort det for på begge leseutfordringene har jeg ikke fullført en eneste bok. Har lest to bøker så langt i år, men ingen av de bøkene er med i forhold til leseutfordringen, så jeg må si at det går fryktelig tregt, men, året er jo knapt ferdig med første måned så jeg har da enda "god tid" til å komme meg gjennom leseutfordringene på en eller annen måte før det blir 2012. (Spørs om det blir noe 2012 for jeg følger spent med på om det blir verdens undergang eller ikke. Det er kjempemorsomt og ikke minst spennende) Så jeg håper disse målingslinjene som står under leseutfordringene på høyre side fylles etter hvert for dette leseåret har ikke kommet så godt i gang som jeg hadde håpet. Det er jo så mye på tv-skjermen og andre ting å gjøre også. Men selvsagt får det meg ikke til å slutte å lese:) Jeg må bare ha et lite spark i ræva for å komme ordentlig i gang....Det ser i alle fall slik ut;)

6 kommentarer:

  1. Det går seg nok til skal du se! Jeg har meldt meg på 100 bøker i 2011, og hittil har jeg lest 2 :oops: Så jeg må virkelig få opp dampen.... (takk og pris har jeg lang sommerferie :grin: )

    SvarSlett
  2. rufsetufsa00:23

    Takk for oppmuntringen, Silje :) Kanskje jeg skal hive meg på den utfordringen jeg også, hvis du ikke har noe i mot det? ;) Kanskje flere challenges vil gi meg bedre motivasjon? Leste 66 bøker i fjor, og i somemrferien er det jo tross alt ypperlig å ta igjen noen bøker. Da kan jeg lese hver dag med god samvittighet :)

    SvarSlett
  3. Det er bare å hive seg på - den er hos book chick city :-)

    SvarSlett
  4. rufsetufsa16:16

    Okey, da slenger jeg meg på. Har vært innom Book Cick City en del ganger, men ikke oppdaget den utfordringen, men den siden byr jo på så mange leseutfordringer at det er vanskelig å holde oversikten ;) Så tusen takk for at du følger med :) Morsomt å hive seg på slike utfordringer. I år er det første gangen jeg våger å hive meg på. Før var jeg litt skeptisk og visste ikke helt hvordan det for da hadde jeg et annet bloggplattform som ikke gjorde slike ting mulig. Så jeg er glad for at sol.no begynte med wordpress. Større muligheter, også får jeg lest enda flere bøker jeg har stående ved å melde meg på slike ting:) Forhåpentligvis vil det gi meg enda større motivasjon til å lese nå. Å ha noen mål.

    SvarSlett
  5. willie16:39

    hei
    skal ikke "voldta" din blogg
    men søk å få opprettet en lesesirkel
    man leser en bok etter avtale
    man kommer sammen i kolloqviegruppe og
    diskuterer boken

    meget bra sosialt også
    har ved tre anledninger vært medlem del i slike
    med vennlig hilsen
    willie
    5787 lofthus

    SvarSlett
  6. rufsetufsa17:14

    Hei Willie :) Tusen takk for tips. Har hørt veldig mye om lesesirkel. Det er visst mange som er interessert i det. Det høres spennende ut, men er nok litt for beskjeden å delta på noe sånt. Du kan godt gi referat av lesesirklene som du er med på som jeg kan legge inn på bloggen her hvis du har lyst? Det hadde vært morsomt å lese og gi andre et lite innblikk hvordan dere gjør det.

    SvarSlett