1. november 2013

Nytt på bloggen

Egentlig liker jeg ikke å legge ut mer enn et innlegg om dagen, men jeg har som sagt store fritidsproblemer jeg som trør hjemme hele dagen på grunn av den berømte helsa. Og jeg har nesten ikke andre hobbyer enn å lese, så hvis dere har tips til fritidsaktiviteter, som egner seg for oss som er sykmeldte, tas alt i mot med takknemlighet. Klarer ikke å komme på noe selv. Tro meg ... jeg har prøvd.

Har lenge tenkt på å fornye bloggen, men jeg kunne nesten ikke komme opp med noe (som vanlig). Føles ut som om jeg har råtnet opp. Vet ikke hva jeg skal fylle dagene eller bloggen med. Det er en kjip følelse. Det eneste jeg klarte å komme på var å lage en ny spalte. Kanskje ikke den mest originale spalten, men bedre dette enn ingenting. Siden jeg både er glad i å se filmer og følge med på diverse Tv-serier i ny og ne, så kom jeg til å tenke på at jeg har lest en del bøker som har blitt til både filmer og Tv-serier. Så langt har jeg lest mest filmatiserte bøker av disse og tenkte å lage meg en liste over begge kategoriene. Ingen skryteliste, men kun for å lage en liten oversikt for min egen del. Vet ikke hva det er med meg og lister. Liker å lage lister over alt mulig rart. Sikkert en tvangstanke, hvem vet? Vi mennesker er så rare. Så ville bare gjøre dere oppmerksom at bloggen har en ny spalte for dere som har interesse av å få vite det. Den nye spalten finner dere enten ved å trykke på ruta under toppdbildet på bloggen ytterst til høyre eller ved å klikke her!

Er det noe mer eller annet dere savner med bloggen, annet enn bare anmeldelser, helgelektyre, månedens bokanbefalinger? Gjerne kom med forslag. Og har dere forslag til andre fritidsaktiviteter enn bare lesing for meg som skranter med helsa, blir jeg glad. Alt for å få klokka til å gå.

Nå er det tid for Graham Norton - show. Skulle gjerne ha hatt humøret hans for humøret mitt har dalt betraktelig ned i det siste. Men hva annet er det å forvente når man må trø hjemme i månedsvis og heller vil være på jobb? Hmph!

God helg!

7 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt at du er frustrert over å bare gå hjemme. Det er ikke lett, det er jeg sikker på. Rart, når en er i jobb drømmer en av og til om å bli litt syk, sånn at en kan flate ut i sengen noen uker...
    Klarer du å gå ut, kan du jo gå tur. Begynne på 200 meter og så øke hundre meter hver dag. Det gir deg et punkt på agendaen, og innsatsen bestemmer du selv.
    Kanskje du kan bake? Hjemmelagde knekkebrød, eller biscotti, det skal jeg bake i helgen :)
    Eller lære deg å hekle oldemorruter? En for dagen blir et flott teppe på noen uker.
    Hører du på radio? Hvis ikke kan jo det være en ide å bli kjent med radioen.
    To av tre på min avdeling er langtidssykemeldt, og de klager over at de ikke får gjort noe som helst hjemme. En idè er å ha et ark liggende, skriv ned hver gang du kommer på noe du skulle/burde gjort, også gjør du det etterhvert. Kanskje ha et mål om å stryke en ting fra listen hver dag? Jeg har begynt å gjøre dette selv, selv om jeg ikke er sykemeldt, og får gjort mye småting som ellers ligger å gnager.
    Håper jeg har sagt noe fornuftig nå, jeg vet jo ikke hvor vont du har, så kanskje mye av dette blir helt skivebom? God bedring :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Likte godt radioforslaget ditt og prøve å lage en liste. Lager jo litt lister over alt mulig. Så jeg får prøve meg på litt brainstormingliste. Ingen forslag er bortkastet. Jeg setter pris på alle. Det går greit å være hjemme og være syk noen dager. Det skjer jo alle, men langtidsykemeldt unner jeg ingen.

      Slett
  2. Jeg husker godt da jeg gikk hjemme ett år pga ryggen, og til slutt sa legen at nå var det enten-eller. Jeg valgte å forsøke å gå på jobb, men hadde uansett fullt opp med unger og husarbeid den gangen (og vi hadde altså ikke internett, ihvertfall var jeg ikke en del av det). Likevel, jeg synes det var kjipt å gå hjemme dag ut og dag inn, det er ikke som nå at jeg verdsetter en fridag - der er jeg enig med Tine. Det har å gjøre med mening i hverdagen, og når dere ikke har tilrettelagte arbeidsoppgaver på jobben er man like langt. Sender deg mange gode tanker :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ...og forresten, jeg synes spalten Fra bok til film/Tv-serier er super :)

      Slett
    2. Er så treg til å sare av og til. Det beklager jeg til dere begge, men bedre sent enn aldri:) enig. Å være hjemme dag ut og dag inn er ikke gøy. Jeg vet ikke forskjell på natt og dag, hverdag og helg lenger. Alt har blitt til en suppe. Har sluttet med å legge meg tidlig for har jo ingen grunn til å stå opp neste dag likevel. Det blir ikke samme innhold på dagene som når man er ute i jobb. Alt blir langdrygt og meningsløst. Men jeg får bare prøve å holde ut...

      Tøft av deg å være sykemeldt i ett år. Det virker temmelig lenge... Og håper at
      ryggen din har blitt bedre.

      Tusen tak for gode tanker. Det trenger jeg:) og glad for at du liker spalten selv om den ikke er voldsom original. Ha en fin dag:)

      Slett
    3. Treg gjør ingenting, jeg er visst fæl med det jeg også - har ikke en gang rukket å kommentere rundt på siste smakebit-innleggene!

      Ja, jeg ønsker ikke å oppleve et slikt år en gang til, og heldigvis har ryggen klart seg. Jeg tror det har å gjøre med treningen jeg begynte med :)

      Slett
    4. Det er bra å høre:)

      Slett