3. mars 2010

Lei av barnslige kommentarer.

Jeg prøver å drive en bokblogg her inne, men det er ikke så lett. I det siste har jeg fått kommentarer som dåkker suuug nøøøørds og GÅ Å FUCK DG SJØL!!



Hva er det som skjer her inne egentlig? Hva er vitsen med å rakke ned på folk uten at det har noe med innleggene å gjøre i det hele tatt? Det er så irriterende. Jeg blir bare skuffa når jeg får slike kommentarer. Det ødelegger litt av blogg-gleden. Jeg er lei av folk som oppfører seg som om de er mellom 12-15 år (kanskje de er det også) som kommer med barnslige og frekke kommentarer, bare for at de syns det er gøy. Heretter kommer jeg til å slette slike kommentarer fremover. Skulle ønske at Sol hadde en slags funksjon som blokkerte slike kommentarer/personer. At vi fikk bedre oversikt om hvem som er inne på diverse blogger. Slik som facebook eller lignende. At de som er interessert i blogger kan være her, mens de som er uønsket og bare er frekk i kjeften, kunne vi bare trykket på en blokker eller ignorerings knapp. Det hadde vært kjekt.



Det er greit at lesere er uenige med mine syn på bøker og motsatt. Det kan føre til diskusjoner og det syns jeg er spennende. Men at folk kommer inn og bare slenger en stygg kommentar som ikke har noe med innleggene å gjøre, syns jeg er bare teit. Hva er vitsen?



Så fra nå av kommer jeg til å slette slike fjortiskommentarer uten å svare. Jeg gidder ikke å sløse tiden min på å svare på kommentarer som bare er ute etter å ødelegge dagen for noen. Jeg syns ikke at slike kommentarer er morsomme. Hva syns dere? Er det flere som blir plaget av dette? Og har noen forslag på hva vi kan gjøre med det? Jeg skulle ønske vi hadde større oversikt over hvem som er inne på bloggene våre. Er det en løsning at man må være medlem av sol for å kunne kommentere, slik at det ville ha vært lettere å blokkere slike personer, eller hva syns dere? Jeg er bare så utrolig lei når slike kommentarer dukker opp. Det er så unødvendig.



Hilsen

-Lesereseren-

12 kommentarer:

  1. tante BØ18:28

    Du veit vel at du kan sperre Du veit vel at du kan sperre for anonyme kommentarer ??
    Da slipper du unna mesteparten av frekke kommentarer.
    Det gjør mange av oss.
    Bruk muligheten før du går lei : ))

    SvarSlett
  2. lesereseren18:42

    Problemet er At det er mange som er anonyme kommentarer. Kommer jeg da til å sperre alle som kaller seg anonyme eller kan jeg sperre enkeltvis?

    SvarSlett
  3. trultemor-18:49

    da sperrer du for alle uregistrerte/anonyme
    Men du kan også velge forhåndsgodkjenning av kommentarer.

    SvarSlett
  4. luxcat18:53

    Glemte helt å svare på hva "Set this house in order" handlet om. Kort sagt, uten å spolere noe av boka, så handler den om multippel personlighet. Den har så mange twist and turns at det er en ren fornøyelse å lese den :)

    SvarSlett
  5. lesereseren18:54

    Hvordan gjør jeg det? Jeg har lite peiling på dette og blir takknemlig for en liten instruks på det:) Det med forhåndsgodkjenning mener jeg. Jeg er usikker på hvordan jeg gjør det og hadde blitt glad for en enkel forklaring:)

    SvarSlett
  6. lesereseren18:59

    Hei Luxcat Helt i orden. Jeg er litt treg med å svare selv av og til. Set this house in order høres spennende ut for jeg elsker bøker med overraskeleser, twist and turns. Det syns jeg er spennende. Så Set this house in order er selvfølgelig notert:)

    SvarSlett
  7. Annlaug:20:36

    Dumt at du må sperre for anonyme... Men det blir borte skal du se, jeg får bare logge meg inn når jeg har noe jeg skal si til deg... Ulva/Annlaug
    PS Fant du noen gode bøker på salg da ;)

    SvarSlett
  8. Anonym20:48

    Din mor er billig Faen til emo blogg, buhuhu hvorfor gjer dere det. Også svarer du deg selv! FORDI DET ER GØY! Så hald kjeft og velkommen til anonyme internett din hore.

    SvarSlett
  9. lesereseren22:32

    Hei Ulva Er bare lei av frekke kommentarer. Det begynte ikke før tidligere denne uken, og det har visst ikke tenkt å gi seg, dessverre. Det er dumt. Men, men sånn er det bare, men håper du fortsetter å stikke innom. Skal ikke perre noen foreløpig. Jeg skal la være å svare og se hva som skjer. Syns det er barnslig med slike kommentarer. At lesere kaller meg ting uten en gang å vite hvem jeg er, er ganske pysete. Så jeg orker ikke å bry meg om det lenger.

    Men jo, jeg fant da noen bøker på salg. Har ikke fått lest de ennå, men gleder meg til å lese dem. Bøkene jeg endte opp med er:

    Terapien - Sebastien Fitzer
    Greven av Monte Christo - Alexandre Dumas
    Mørk sensommer - Inger Wolf
    Francis Meyers lidenskap - Henrik H Langeland
    Midtvinterblod - Mons Kallentoft
    Dabok 1942-1944 - Hélène Berr
    Spøkelser av Chris Mould

    Så jeg gleder meg til å komme i gang med dem. Virker som spennende boktitler.

    Foreløpig skal jeg ikke stenge ut anonyme. Får se om det gir seg etter hvert. Er bare lei av barnslig oppførsel her inne. Det er noen som må ødelegge for andre. Sånn er det bare.

    SvarSlett
  10. ¨bamse¨07:41

    Lurer på hvordan de anonyme Lurer på hvordan de anonyme tenker når de slenger dritt og hvorfor?


    SvarSlett
  11. davyen11:11

    Hei lesereseren Jeg tror at du bør ha i tankene at disse som slenger dritt er jyplinger som står langt under deg intellektuelt og har heller aldri lest en bok.
    Det er synd i slike som bare har dritt å fare med på grunn av sitt sterkt begrensede vett og manglende  kunskap om bruk av ord.
    Jeg leser bloggen din og  deler mange av dine synspunkter på diverse bøker.Fortsett med dette du.Vi er på din side.
    davyen

    SvarSlett
  12. lesereseren19:23

    Takker for all støtte Jeg skjønner heller ikke hvordan de tenker eller hva de tenker med når de slenger dritt, Bamse. De har sikkert hatt en dårlig dag og må la sinnet gå ut over noen andre. Det er jo lettere å gjøre det mot noen man ikke ser. Men, men, det er deres problem. Jeg skal ikke sperre anonyme foreløpig. Jeg skal heller la være å svare for ikke å gjøre det verre. Kanskje de gjr opp da. Hvem det enn måtte være.

    Takker for støtten Davyen. Det setter jeg stor pris på!:) Det er bare å komme med kommentarer enten du er enig eller uenig med meg om bøker. Ikke nøl. Jeg liker å se både positive og negative sider av bøkene jeg leser. Det er spennende. Så velkommen tilbake alle dere og igjen takker jeg for støtten. Jeg skal verken legge ned bloggen eller sperre noen. For å lese og blogge om bøker er noe jeg trives veldig godt med:)

    Hilsen
    -Lesereseren-

    SvarSlett